به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز وفات حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: امروز در جامعه شاهد هستیم که برخی افراد با سلیقه های مختلف دین و امام زمان(عج) را تفسیر می کنند در حالی که دین خداوند، پیامبر اسلام(ص) و قرآن واحد هستند.
وی با اشاره به اینکه مردم نباید از طریق ظواهر افراد به دین نگاه کنند افزود: مردم باید ابتدا به وسیله قرآن، عترت و سیره پیامبر اسلام(ص) حق را بشناسند و بعد از آن افرادی که طرفدار حق و دین خداوند هستند را از سایرین جدا نمایند.
قاضی عسکر با بیان اینکه همواره از صدر اسلام به دلیل اینکه قرآن تحریف ناپذیر بوده است دشمنان به دنبال تحریف احادیث پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) بوده اند اظهار داشت: محدثین و مجاهدانی مانند حضرت عبدالعظیم(ع) همواره در جهت رساندن درست احادیث و سیره ائمه اطهار(ع) بدست نسل بعد خود تلاش کرده اند و امروز وظیفه دینی ما است که به دور از هر گونه دخل، تصرف و سلیقه شخصی مسائل دین و احادیث را به مردم عرضه بداریم.
وی با بیان اینکه دشمنان امروز سرمایه گذاری زیادی در جهت انحراف دینی جوانان ما انجام داده اند بیان داشت: دشمنان اسلام با دست کاری در کتاب های حدیث اهل سنت احادیث زیادی را که در وصف ائمه اطهار(ع) بوده به معاویه، یزید و خلفای عباسی منسوب کرده اند به طوری که مجله معتبر قطری چندین مقاله در دفاع از معاویه و یزد با استناد به این منابع به چاپ رسانده است.
قاضی عسگر در ادامه با اشاره به اینکه خداوند انسان را هدفمند آفریده و انبیاء الهی را برای هدایت انسان فرستاده است اضافه کرد: مردم برای پیدا کردن راه سعادت خود در زندگی این دنیا و آخرت باید مجموعه قرآن، سنت و سیره پیامبر(ص) را از منابع معتبر و درست پیدا کنند و به آن تسمک بجویند چرا که راه سعاد بشر در پیروی از این راه است.
وی در ادامه حضرت عبدالعظیم(ع) را محدثی والامقام و مجاهدی فی سبیل الله دانست و اظهار داشت: حضرت عبدالعظیم(ع) یکی از بزرگترین محدثین تاریخ تشییع است که بیش از یکصد حدیث از ائمه اطهار(ع) نقل کرده و نقش به سزایی در راهنمایی سبک زندگی، اخلاق و عقاید اسلامی مردم از قدیم تا به حال داشته است.
گرامیداشت وفات حضرت عبدالعظیم(ع) روز دوشنبه با حضور قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، شاهچراغی امام جمعه شهرری و جمعی از مردم شهید پرور و ولایت مدار در مصلی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.
حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در روز چهارم ربیع‏الثانی سال 173 هجری قمری در مدینه متولد شد و بر اساس برخی روایات تاریخی پس از 79 سال تلاش و خدمت برای زنده نگه داشتن مکتب اهل بیت عصمت و طهارت در پانزدهم شوال سال 252 دیده از جهان فرو بست و یا به شهادت رسید.
3218/ 6139
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.