به گزارش روز شنبه ایرنا از اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در خصوص این تفاهم نامه گفت: سمن ها نماینده افکار عمومی و حلقه ارتباطی دولت با جامعه هستند و تقویت این حلقه موجب اعتمادسازی در بین مردم خواهد شد.
رجبعلی خسروآبادی افزود: بر اساس مفاد این تفاهم نامه نماینده شبکه سمن های میراثی تهران به عنوان دیده بان میراث فرهنگی استان در جلسات تصمیم ساز حضور خواهد داشت، همچنین سمن ها در تهیه پرونده ثبت ملی خانه های تاریخی، آموزش های عمومی در حوزه میراث فرهنگی، برگزاری آئیین ها و جشنواره ها، مستندنگاری از بناهای تاریخی و فرهنگی نیز نقش اساسی ایفا خواهد کرد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با بیان اینکه اداره امور ملی اراده و عزم ملی را می طلبد تاکید کرد: میراث و ابنیه فرهنگی پایتخت تنها با ترویج حس تعلق خاطر شهروندان به منطقه و محله خود و مشارکت آنها برای ماندگاری هویت فرهنگی و تمدنی تهران رقم خواهد خورد.
خسروآبادی خاطرنشان کرد: نهاد های مدنی به دلیل خاستگاه مردمی قدرت بسیار بالایی در امور فرهنگی و اجتماعی ایفاد می کنند، که می توان از این قدرت همسو با اهداف اداره کل میراث فرهنگی استان تهران نیز بهره برد.
افزون بر 110 سازمان مردم نهاد فعال در حوزه صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی استان تهران فعالیت دارند.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین کمالی فر
تهرام/7247
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.