به گزارش ایرنا، مسعود مرسل پور روز چهارشنبه در همایش گرامیداشت هفته قوه قضائیه که در سالن همایش های دادگاه عمومی و انقلاب قرچک برگزار شد با گرامیداشت یاد وخاطره شهید بهشتی و یاران با وفای ایشان گفت: شهید بهشتی ، در طول حیات با برکت خود تلاش کرد تا مشکلات مردم برطرف شود لذا همه افراد به ویژه کارکنان دستگاه قضائی باید اخلاق ، کردار و رفتار این شهید والامقام را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.
وی افزود: مهمترین اصل در پیشبرد اهداف هر دستگاه در هر سه قوه ، اعتماد سازی متقابل بین مردم و آن دستگاه است که یقینا این اعتماد سازی باعث می شود که مردم قوه قضائیه را پناهگاه خود دانسته و به راحتی برای رفع مشکلاتشان به این دستگاه مراجعه کنند.
مرسل پور افزود: مسئولین در تمام امور به مردم اعتماد دارند و باید به رفتار خود به گونه ای عمل کنند که مردم نیز به آنها اعتماد کرده و برای رفع مشکلات کشور به کمک و یاری آنان بشتابند.
وی گفت: شهرستان قرچک با وجود برخورداری از قومیت های مختلف از کمترین تعداد افراد تحت تعقیب و زندانی برخوردار است و کمترین میزان وقوع جرم در این شهرستان صورت می گیرد.
فرماندار قرچک افزود: رؤسای ادارات و نهادهای شهرستان قرچک نیز تلاش کرده اند تا با عمل به قانون، درصدد رفع مشکلات مردم برآیند و این امر باعث شده تا هیچ گزارش تخلفی از ادارات ارائه نشود.
وی با اشاره به اقدام غیر اخلاقی برخی از افراد در تهمت زدن به مسئولان و رؤسای ادارات گفت: دستگاه قضائی باید با افرادی که به مردم و مسئولین ادارات تهمت می زنند و با آبروی مردم بازی می کنند برخورد جدی و قانونی کرده و از ترویج این بداخلاقی در جامعه جلوگیری کنند.
رئیس دادگستری شهرستان قرچک نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد خاطره شهید بهشتی گفت: شهید بهشتی معمار قوه قضائیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و همه افراد باید با تأسی از رفتار این شهید مظلوم، در مسیر خدمت رسانی به مردم گام بردارند.
حجت الاسلام محمدجعفر مرتضائیان افزود: یکی از مهمترین مسائلی که در امر قضاوت باید مد نظر قضات قرار گیرد، پرهیز از غرور و تکبر است ، قاضی نباید به خطر قضاوتش سر مردم منتی داشته باشد.
وی تأکید کرد: امروز به واسطه استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، قضات ایران بر اساس ارزش ها و اصول اسلامی بین مردم به قضاوت نشسته و مشکلات را برطرف می کنند.
مرتضائیان با اشاره به تلاش قضات در کاهش اطاله دادرسی گفت: سالانه 50 هزار پرونده در دستگاه قضای قرچک بررسی و رسیدگی شده و بیش از یکصد هزار نفر به مراجع قضائی قرچک مراجعه می کنند.
وی تصریح کرد: هر چند که قرچک با مشکلاتی نظیر ساختمان اداری مواجه است ولی مسئولان قضائی قرچک تلاش دارند تا با بضاعت محدود، رضایت مردم را که رضایت خداوند در آن نهفته است جلب کنند.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.