به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدحسین هاشمی روز چهارشنبه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان تهران که در استانداری برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام و به خصوص مدافعان حرم، اظهار کرد: اساتیدی که در بخش موضوعات دفاع مقدس فعالیت دارند با رویکردی جامع به ظرافت های خاص تربیتی نسل جوان توجه کنند و این اصل را برجسته نمایند که جنگ و دفاع مقدس متعلق به همه مردم ایران بوده است.
وی ادامه داد: همه نهادها و دستگاه هایی که مسئولیت فرهنگی در کشور دارند و بودجه فرهنگی دریافت می کنند باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با جدیت فعالیت کنند.
به گزارش ایرنا، حمیدعلی صمیمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان تهران نیز در پایان این جلسه و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این جلسه برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران مطابق با برنامه پنج ساله ششم توسعه بررسی شد، گفت: در این بخش وظایف هریک از دستگاه ها به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مشخص شده است.
وی افزود: هدف برنامه ریزی ها در راستای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی شهدا و تعمیم این گفتمان میان جوانان است تا در راستای بیمه کردن نظام قدم برداریم.
صمیمی همچنین توجه به نمادهای ایثار و شهادت در ساخت و توسعه معماری اسلامی را از جمله برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران برشمرد و تصریح کرد: ایجاد یادمان های شهداء در اماکن عمومی و فضاهایی که مردم اوقات فراغت خود را در آنها سپری می کنند، از جمله این برنامه ها می باشد.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران همچنین ایجاد یادمان شهدا با همکاری اداره کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، فرمانداری ها و شهرداری ها را از اقدامات این دستگاه عنوان کرد.
خبرنگار: یحیی معماری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام 6539**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.