به گزارش روز دوشنبه ایرنا در این نمایشگاه 35 قیعه عکس از اساتید موسیقی ایران از جمله پرویز یاحقی، هوشنگ ظریف، محمدرضا لطفی، محمد اسماعیلی، حسین دهلوی، جلال ذوالفنون، محمدرضا شجریان و جلیل شهناز در معرض دید علاقه مندان قرار دارد.
مهرشاد کاظمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان تهران در آیین افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه این نمایشگاه به مناسبت هفته بزرگداشت موسیقی برگزار شده اظهار کرد: این نمایشگاه پلی برای ارتباط نسل جدید موسیقیایی با گذشتگان است.
محمد حسین اسماعیلی معاون هنری-سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران نیز هدف از برگزاری این نمایشگاه را استفاده از ظرفیت های موسیقی در اشاعه فرهنگ و بسط و گسترش دادن فرهنگ موسیقی کهن در جامعه دانست.
وی افزود: این نمایشگاه می تواند نسل جدید موسیقی کشور را با اساتید و موسیقی کهن پیوند دهد.
بهرام جمالی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران نیز با ابراز خوشحالی از برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد: این نمایشگاه به صورت همزمان در ٢٥ استان کشور نیز در حال برگزاری است.
وی گفت: آثار ارائه شده در این نمایشگاه از آثار نادر و یا کمتر دیده شده اساتید موسیقی ایران است که با همت و تلاش پژوهشگر موسیقی خانم فروغ بهمن پور جمع آوری و تهیه شده است.
وی برگزاری این نمایشگاه را گامی بلند برای ارتقا و گسترش موسیقی دانست و گفت: با حمایت و همکاری معاونت هنری اداره کل و اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهر تهران بتوان شاهد برنامه های بیشتری در عرصه موسیقی بود.
علاقه مندان می توانند در ساعات اداری با مراجعه به گالری نرگس در اداره فرهنگ و ارشاد شهر تهران واقع در خیابان شهید مطهری نرسیده به تقاطع سهروردی، تا ١٧ تیرماه از مجموعه عکس های بزرگان موسیقی ایران دیدن کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.