به گزارش روز شنبه ایرنا، در اطلاعیه شرکت بهره برداری مترو تهران با اشاره به انتشار خبری در خصوص «مزایده عمومی فضاهای تبلیغاتی ایستگاه‌ها و قطارهای مترو تهران»، آمده است: شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه به عنوان یکی از فراگیر‌ترین سازمان‌های خدماتی - اجتماعی همواره بر رعایت مصالح عمومی، قانونمداری و ایجاد شرایط عادلانه برای بهره ‌مندی یکسان شهروندان از امکانات موجود در «شهر زیرزمینی» تاکید دارد.
دراین اطلاعیه تصریح شده، از این رو اگر در عملکرد بخشی از مجموعه گسترده مدیران و کارکنان خدوم این شرکت کمترین شائبه‌ای درخصوص موارد مذکور پیش آمده، با برخورد بی‌مجامله و قاطع مدیریت مواجه شده است.
در اطلاعیه شرکت مترو تهران آمده است: «استفاده از فضاهای تبلیغاتی ایستگاه‌ها و قطارهای مترو» از آن جمله موارد است که در آن علاوه بر «وجود مقررات و دستورالعمل‌های شفاف مبنی بر ایجاد شرایط عادلانه و مساوی برای تمام موسسات و اشخاص دارای صلاحیت حرفه‌ای مورد نیاز» و «برگزاری مزایده عمومی و علنی تحت نظارت نهادهای ناظر بالادستی ذی صلاح»، «اطلاع دقیق مدیریت و هیات مدیره از جزئیات مزایده، نحوه واگذاری و مشخصات قرارداد‌ها» روال جاری بوده است.
دراین اطلاعیه افزوده شده، متاسفانه در روزهای اخیر یکی از متولیان این امر با تصمیم شخصی و بدون اطلاع مدیریت شرکت اقدام به انتشار اطلاعیه درخصوص واگذاری یکجای فضاهای تبلیغاتی کرد که حساسیت‌هایی را برانگیخت.
براساس اعلام شرکت بهره برداری مترو تهران، باوجود آنکه در اقدام مذکور روال قانونی برگزاری مزایده‌های عمومی رعایت شده و حتی بازه زمانی قرارداد مورد نظر از شصت ماه در سالهای قبل از 92 به بیست و چهارماه کاهش یافته و برغم آنکه این نوع قرارداد در ردیف قراردادهای بزرگ این شرکت نیست و ارقام بالایی را شامل نمی‌شود، مع الوصف هم به دلیل عدم رعایت برخی موارد و هم به دلیل آنکه این نوع اقدامات ممکن است شائبه‌ای را درخصوص ایجاد محدودیت تصمیم گیری برای منتخبان دور جدید شورای شهر محترم تهران فراهم سازد، بنابر تصمیم مدیریت شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، با مدیر بخش مربوط برخورد و عزل گردید و اطلاعیه مزایده کان لم یکن اعلان شد.
به گزارش ایرنا، در روزهای اخیر موضوع واگذاری تبلیغات محیطی و فضاهای ایستگاههای مترو تهران بازتاب های گسترده ای در سطح رسانه ها داشت که این موضوع با توجه به اینکه دوره مدیریت فعلی شهر تهران روبه پایان است، با واکنش اعضای منتخب پنجمین دوره شورای شهر اسلامی شهر تهران نیز مواجه شد.
درهمین ارتباط، معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران نیز به خبرنگار ایرنا گفت: مزایده ای برای واگذاری تبلیغات در مترو برگزار نمی شود چرا که در اعلام آن مراحل قانونی طی نشده بود.
ناصر امانی افزود: اعلام و آگهی مزایده تبلیغات در مترو بدون هماهنگی و اطلاع مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اتفاق افتاده که به دستور مستقیم شهردار تهران متوقف شد
خبرنگار: سیدجواد آل داود - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7243**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.