به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی فرهنگسرای انقلاب اسلامی، در این عکس نگاره ها، نکاتی از سخنان شهید بهشتی در موضوع انقلاب و انقلابی گری بیان و در فضای مجازی منتشر شده است.
در این هفت عکس نگاره، هفت جمله درباره منش انقلابی از بیان شهید بهشتی مطرح و همزمان با هفتم تیر و سی و ششمین سالگرد شهادت این متفکر انقلابی در اختیار عموم قرار گرفته است.
آیت الله سیدمحمد حسینی بهشتی متولد 1307 در اصفهان، نخستین رئیس دیوان عالی کشور پس از انقلاب اسلامی، نخستین دبیرکل حزب جمهوری اسلامی و نایب رئیس مجلس خبرگان بود، وی علاوه بر تحصیل در حوزه علمیه، دکترای خود در رشته الهیات را دریافت کرد. آیت الله بهشتی دبیرستان دین و دانش قم را تاسیس کرد و اسفند 1343 به آلمان رفت و در شکل‌گیری مرکز اسلامی هامبورگ و اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان مسلمان - گروه فارسی‌زبانان ایفای نقش کرد.
روز هفتم تیر 1360 آیت‌الله سیدمحمد حسینی بهشتی، رئیس وقت دیوان عالی کشور و 72 نفر از مقامات و چهره‌های برجسته سیاسی از جمله چهار وزیر، چند معاون وزیر، 27 نماینده مجلس و جمعی از اعضای حزب جمهوری اسلامی در جریان انفجار مقر اصلی این حزب به دست منافقین به شهادت رسیدند.
علاقه مندان برای دیدن مجموعه «آن مرد انقلابی» می توانند به کانال تلگرامی بچه های انقلاب به نشانی @f_enghelab مراجعه کرده و یا در شبکه اجتماعی اینستاگرام به نشانی f.enghelab این مجموعه را ببینند.

*انتشار کتابچه «شهید مظلوم»
فرهنگسرای گلستان کتابچه «شهید مظلوم» را همزمان با سالروز واقعه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از اعضای این حزب منتشر کرده است.
این کتابچه شامل بخش هایی از جمله شهید بهشتی که بود؟، اندیشه سیاسی شهید بهشتی، شهید بهشتی و نحوه برخورد در خانه، چند داستان کوتاه و لطیف، خدمت به نسل جوان، صلابت، نظم و انضباط شهید بهشتی و هفتاد و دو مهاجر عاشق است.
شهید بهشتی از جمله شخصیت های نزدیک به امام خمینی (ره) بود تا جایی که حضرت امام(ره) درباره ایشان فرمودند: «اشخاصی که برای خدمت خودشان را حاضر کرده بودند و خدمتگزار این کشور بودند اشخاصی بودند که آنقدری که من از آن ها می شناسم، از ابرار بوده اند، از اشخاص متعهد بوده اند که در راس آنها مرحوم شهید بهشتی است. ایشان را من بیست سال بیشتر می شناختم، مراتب فضل ایشان و مراتب تفکر ایشان و مراتب تعهد ایشان بر من معلوم بود و آن چه که من راجع به ایشان متاثر هستم، شهادت ایشان در مقابل او ناچیز است و آن مظلومیت ایشان در این کشور بود. من او را یک فرد متعهد، مجتهد، متدین، علاقه مند به ملت، علاقه مند به اسلام و به درد بخور برای جامعه خودمان می دانستم».
علاقه مندان برای دریافت کتابچه «شهید مظلوم» و آشنایی بیشتر با شخصیت شهید بهشتی می توانند به فرهنگسرای گلستان به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان مراجعه کنند.

*گرامیداشت هفته قوه قضائیه در ایستگاه های مترو
فرهنگسرای مترو به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت دکتر آیت الله بهشتی و 72 یار باوفای ایشان به منظور زنده نگه داشتن یاد شهدای هفتم تیر سال60 و هفته قوه قضائیه اقدام به فضاسازی محیطی و نصب بنرهایی بر روی سازه های تبلیغاتی ایستگاه های خطوط یک، 2 و چهار مترو کرده است.
گرامیداشت هفته قوه قضائیه، سخنانی از امام خمینی(ره) در مورد شهید بهشتی و سخنانی از شهید بهشتی از جمله مضامین این بنرهای تبلیغاتی هستند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی-انتشاردهنده: معصومه آقا امینی
تهرام/7245//7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.