مجتبی بوربور روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در سال زراعی جاری 10 هزار و 200 هکتار از اراضی شهرستان ورامین زیر کشت محصول جو قرار گرفته که این میزان نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.
بوربور گفت: سال گذشته میانگین برداشت محصول از هر هکتار اراضی جو چهار هزار و 800 کیلوگرم بود که با توجه به بارندگی های مناسب، مبارزه صحیح با علف های هرز و آفت سن غلات و فعالیت های ترویجی کارشناسان جهاد کشاورزی، برداشت جو به 5 هزار و 300 کیلوگرم در هر هکتار افزایش می یابد.
وی تصریح کرد: بیشترین میزان سطح زیر کشت جو در بخش جواد آباد قرار دارد به این منظور ، انباری برای تخلیه جوی تولیدی در شهر جواد آباد در نظر گرفته شد که سال گذشته شرکت بورس این مکان را برای تخلیه بار تأئید نکرد و کد بورس برای آن صادر نکرد و کشاورزان مجبور شدند فاصله 25 کیلومتری تا مرکز تحویل جو تا خیرآباد ورامین طی کنند.
معاون فرماندار ورامین گفت: در سال زراعی جاری، مسئولان بورس تلویحا تخلیه جو تولیدی در انبار جواد آباد را تأئید کردند و بیش از 2 هزار تن محصول تولیدی در این مکان تخلیه شد ولی مجددا کد بورس برای این انبار جهت عرضه جو در بورس صورت نگرفت و این میزان محصول که متعلق به ده ها کشاورز بود بلاتکلیف باقی ماند.
وی بیان کرد: مسئولان بورس اعلام کردند که این محصول برای عرضه در بورس بار دیگر بارگیری شده و به مرکز خرید جوادآباد منتقل شود که این امر هزینه های زیادی را به کشاورزان تحمیل می کرد.
معاون فرماندار ورامین افزود: با پیگیری های صورت گرفته از طریق مدیرعامل شرکت بورس، رئیس کل تعاونی روستایی و مسئولان جهاد کشاورزی ، برای انبار جواد آباد کد بورس صادر شد و بیش از 2 هزار تن جو برای عرضه در بورس تعیین تکلیف شد.
شهرستان ورامین بیش از 80 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل کمبود منابع آبی تنها نیمی از آن زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی می رود.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.