به گزارش ایرنا، هدایت الله جمالی پور دراین نشست که باحضور مسئولین شهرستان ری در سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد، افزود:کمپ های ترک اعتیاد مانند درمانگاه ها و بیمارستان هایی هستند که بیماران در آنجا بستری می شوند.
وی با بیان اینکه دستگاه های نظارتی شهرستان باید بر عملکرد، امکانات و ملزومات کمپ های ترک اعتیاد نظارت کنند، اظهارداشت : حضور پزشک متخصص، روانشناس، کیفیت غذا، بهداشت محیط و فضای فیزیکی کمپ ها نظارت دقیق و مستمر می طلبد.
جمالی پور ادامه داد: دستگاه های نظارتی شهرستان باید با کمپ های ترک اعتیادی که استانداردها و کیفیت های حداقلی را برای نگهداری معتادان ندارند برخورد جدی و کمپ های متخلف را پلمپ کنند.
وی به تعداد بالای جمعیت معتاد شهرستان ری و همچنین معتادانی که در اطراف حرم عبدالعظیم(ع) هستند اشاره کرد و عنوان داشت: ظرفیت 42 کمپ های فعال در سطح شهرستان ری در وهله اول باید به معتادان این شهرستان اختصاص یابد و بعد از آن به شهر تهران و سایر استان های کشور تعلق یابد.
جمالی پور تاکید کرد: سرکشی بازرسان و ناظران دستگاه های مختلف شهر تهران از کمپ های شهرستان ری فقط در صورتی که با دستگاه های نظارتی شهرستان هماهنگ باشند امکان پذیر خواهد بود.
وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه بلای خانمان سوز اعتیاد و مواد مخدر یکی از ابزارهای جنگ نرم دشمنان است یادآورشد: دشمنان کشور با برنامه ریزی های مستمر و سرمایه گذاری های کلان در جهت به دام انداختن جوانان که سرمایه های توسعه ای کشور محسوب می شوند گام برمی دارند.
جمالی پور به آماری بالای استفاده مواد روان گردان و مواد مخدر صنعتی در میان دانشجویان و فرهیختگان جامعه اشاره کرد و بیان داشت: خانواده ها و مسئولان ذیر ربط در این حوزه باید با تلاش مضاعف و فرهنگ سازی درست به وسیله رسانه های گروهی بخصوص صدا وسیما مضرات این گونه مواد را به خوبی برای جوانان اطلاع رسان نمایند.
وی ادامه داد: ایجاد همدلی، هماهنگی و همزبانی در بسیج امکانات و ظرفیت ها برای برخورد جدی با مقوله خانمانسوز اعتیاد امروز یک نیاز مبرم در کشور محسوب می شود.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/3218 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.