ابوالفضل ملاجعفری شامگاه شنبه در آیین اختتامیه جشنواره المپیاد ورزشی شرق استان تهران که در سالن شهدای دماوند برگزار شد، با اشاره به همکاری مسئولان حوزه ورزش شرق استان در برگزاری این برنامه ورزشی و فرهنگی، اظهار کرد: تقویت ورزش های همگانی و قهرمانی، توسعه زیرساخت ها، توجه به ورزش بانوان، معلولین و جانبازان از برنامه های راهبردی این نهاد در سطح استان است.
معاون توسعه اداره کل ورزش و جوانان استان تهران گفت: نخستین گام ما در جهت پیشرفت ورزش استان، استفاده از ورزشکاران توانمند شهرستانی در بازی های آسیایی و المپیک است که برگزاری اینگونه برنامه ها می تواند زمینه شناسایی جوانان مستعد و علاقمند در حوزه ورزش را فراهم کند.
ملاجعفری با بیان اینکه همایش های بزرگ ورزشی به ویژه جام رمضان زمینه بازگشایی پایگاه های قهرمانی در شهرستان ها را ایجاد می کند، گفت: شهرستان دماوند از جمله شهرستان های استان تهران است که با داشتن ورزشکاران توانمند و مستعد در رشته های ورزشی متعدد، می تواند در سطح استان و حتی کشور موفق باشد.
همچنین در این مراسم قاسم میرزایی‌نیکو، نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص ورزش شهرستان و پیگیری در جهت تقویت این بخش اظهار کرد: یکی از اقدامات صورت گرفته در حوزه ورزش دماوند، تشکیل کارگروه ورزش و جوانان بود که تاکنون این کارگروه توانسته اقدامات مطلوبی در حوزه زیربنایی بردارد.
نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برگزاری المپیاد ورزشی یکی از اقدامات ارزشمند در حوزه ورزش شهرستان دماوند است، بیان کرد: امیدواریم از این به بعد خود مسئولان و هیأت‌های ورزشی چنین مسابقاتی را برگزار کنند.
وی یکی از راه های موفقیت ورزش شهرستان های استان تهران، وحدت میان ورزشکاران و مسئولان این منطقه دانست و گفت: وحدت و اتحاد در تمامی کارها و فعالیت ها می تواند موجب تحقق اهداف بلند و ارزشمند شود که همین اتحادهای محلی زمینه تحقق اتحاد ملی می شود.
میرزایی‌نیکو با اشاره به اینکه ورزش منطقه از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است، افزود: استفاده از این ظرفیت‌ها نیازمند فعالیت بیشتر هیأت‌های ورزشی است و یکی از اقدامات مؤثر برای این منظور، جذب سرمایه‌گذار است که می‌تواند موجب تحول در این هیأت‌ها شود.
وی ادامه داد: کمبود فضاهای ورزشی به ویژه برای بانوان، موضوعی است که در همه جای کشور دیده می شود اما چهارچوب ورزشی کشور به سمت رشد این امر در حرکت است و امید داریم اقدامات خوبی در این بخش صورت گیرد.

**توسعه ورزش موجب پویایی جامعه می شود
ناصر محمودی‌فرد، فرماندار شهرستان دماوند نیز در آیین اختتامیه نخستین المپیاد ورزشی شرق استان تهران، ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر با اشاره به اهمیت ورزش در جامعه اظهار کرد: زیرساخت صنعتی همه انسان ها ورزش است زیرا موجب پویایی روح و جسمی سالم و پرتحرک می شود.
وی با بیان اینکه منشا نشاط همه بشریت و داشتن جامعه سالم توجه به مسأله ورزش و حفاظت از تندرستی جسم است، گفت: افرادی که در جهت تحقق انگیزه پویایی و سلامتی جامعه تلاش می کنند و همچنین ورزشکارانی که با شرکت در مسابقات مختلف و کسب مقام های بالا می کوشند، باید تشکر کرد.
فرماندار دماوند ضمن تاکید بر ورزش همگانی نیز افزود: اقدامات مطلوبی در حوزه ورزش استان و شهرستان طی سوال های گذشته صورت گرفته که امید داریم این مهم تداوم یابد.
محمود‌ی‌فرد خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، قرار است المپیاد ورزشی در چهارچوب همه رشته‌های ورزشی در شهرستان دماوند با هماهنگی ادارات ورزش و آموزش و پرورش و نیز دانشگاه‌ها برگزار شود تا شاهد توسعه این حوزه مهم باشیم.
وی اضافه کرد: باید همواره جامعه را زنده نگه‌داریم، چراکه جامعه زنده می‌تواند عمر مفید داشته باشد و این اتفاق با تلاش‌ همه ورزشکاران و علاقه‌مندان به ورزش محقق می‌شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.