به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، احمد دنیامالی امروز (شنبه) در بازدید اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از خط 7 مترو تهران از تمام کسانی که ابهاماتی به خط 7 وارد کرده اند خواست تا از این خط بازدید کنند.
وی گفت: این خط مشکل ایمنی ندارد به دلیل مقاوم سازی حتی موجب نجات 170 خانه در بافت فرسوده نیز شده است.
دنیامالی افزود: این خط عمیق‌ترین خط مترو است و 5 خط مترو (1- 2- 3-4- 6) را به هم مرتبط می کند؛ در عمق 40 متری زمین با روش مکانیزه حفاری و لاینینگ ایجاد شده و یکی از باکیفیت‌ترین خطوط مترو محسوب می‌شود.
وی عنوان کرد: هم اکنون این خط به صورت آزمایشی به بهره‌برداری رسیده و تا اواخر امسال زمان بهره‌برداری از این خط افزایش یافته و تعداد واگن‌های آن نیز بیشتر می شود.
دنیامالی از تکمیل ایستگاه های خط 7 خبر داد و گفت: به دلیل عمق ایستگاه‌ها برای بهره‌برداری از تمامی ایستگاه‌ها نیاز به پله برقی است تا پله‌های برقی نصب نشود امکان بهره‌برداری وجود ندارد.
وی ادامه داد: به گفته مسئولان مترو تا اواخر تیر ماه سرفاصله‌های قطارها کاهش پیدا خواهد کرد همچنین هر ماه یک ایستگاه از این خط به بهره‌برداری می‌رسد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل درباره کمبود هواکش‌ها در این خط نیز اظهار کرد: در حال حاضر بر اساس مشاهدات تمام ایستگاه‌های بهره‌برداری شده دارای هواکش هستند.
این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه این خط از استانداردهای لازم برخوردار است و مشکلی از نظر ایمنی ندارد، یادآور شد: کمیسیون عمران بیش از پنج بار از این خط به دلیل مشکلاتی که در زمان حفاری به خصوص در منطقه مولوی وجود داشت بازدید کرده است.
به گفته وی، بهره‌برداری از 22 کیلومتر خط مترو به طور همزمان کار ارزشمندی است و تلاش می‌شود با افزایش واگن‌ها مشکل سر فاصله‌ها نیز برطرف شود.
خط 7 یک خط درون شهری به طول 27 کیلومتر با 22 ایستگاه است؛ این خط عمیق‌ترین خط متروی تهران است و از شهرک امیرالمؤمنین (قصر فیروزه) و در کنار ورزشگاه تختی در جنوب شرقی تهران آغاز شده و پس از طی مسیر شرقی- غربی و تقاطع با خط یک در ایستگاه مولوی، از ایستگاه بریانک به سمت شمال متمایل می‌شود و در ایستگاه نواب با خط 2 و در ایستگاه توحید با خط 4 تقاطع خواهد داشت.
خط 7 مترو تهران در امتداد بزرگراه چمران ادامه پیدا می‌کند و پس از عبور از کنار برج میلاد، وارد میدان صنعت در شهرک غرب شده و در انتها به میدان کتاب (نام های قدیمی: میدان فرحزادی، میدان بوستان) در سعادت آباد می‌رسد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.