به گزارش روز جمعه ایرنا، در این راستا پلیس راهور پایتخت تمهیداتی شامل محدودیت و ممنوعیت در تردد و توقف وسائل نقلیه را درنظر گرفته است.
براین اساس تردد تمامی وسایط نقلیه ازساعت 10 امروز تا پایان مراسم در طول بلوار کشاورز از میدان ولیعصر تا خیابان کارگر، خیابان ولیعصر حد فاصل تقاطع جمهوری تا میدان ولیعصر (عج) و خیابان فلسطین، طالقانی و خیابانهای منشعب از آن به سمت غرب ممنوع است.
همچنین در خیابان کارگر حد فاصل خیابان جمهوری تا تقاطع بلوار کشاورز و خیابان انقلاب اسلامی حد فاصل میدان انقلاب تا تقاطع ولیعصر (جهان نما) نیز تردد تمامی وسایل نقلیه ممنوع خواهد بود.
گفتنی است تردد در خیابان جمهوری از کارگر تا ولیعصر بصورت غرب به شرق جریان خواهد داشت.

* ممنوعیت توقف
براساس این گزارش توقف تمامی وسائط نقلیه در بلوار کشاورز از میدان ولیعصر تا تقاطع کارگر هر دو مسیر، خیابان ولیعصر حد فاصل خیابان جمهوری تا میدان ولیعصر و تمامی خیابانهای واقع در ضلع غربی این محدوده ممنوع است.
همچنین در خیابان کارگر حد فاصل جمهوری تا بلوار کشاورز و تمامی خیابانهای واقع در ضلع شرقی این محدوده، طول خیابان های فلسطین و جویبار از تقاطع انقلاب تا بلوار کشاورز، طول خیابان قدس از تقاطع انقلاب تا بلوار کشاورز، طول خیابان 16 آذر از تقاطع انقلاب تا بلوارکشاورز، طول خیابان طالقانی از تقاطع قدس تا ولیعصر و خیابانهای واقع شده در ضلع جنوبی خیابان انقلاب اسلامی شامل فخررازی، فلسطین، ابوریحان، دانشگاه، رازی، 12 فروردین و منیری جاویدنیز ممنوعیت توقف خودروها تا پایان مراسم اعمال می شود.
خودروهای پارک شده در مسیرهای یاد شده بوسیله جرثقیل جابجا خواهند شد و به طول خیابان طالقانی حد فاصل حافظ تا مفتح در ضلع جنوبی بصورت مورب در یک لاین و یا طول خیابان فاطمی غربی حد فاصل خیابان کارگر تا چمران منتقل می شوند.

* استقرار 220 آتش نشان در مسیرهای راهپیمایی روز قدس
220 آتش نشان به منظور تامین ایمنی شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس درآخرین جمعه از ماه مبارک رمضان درمسیرهای 10 گانه شهر تهران مستقر می شوند.
سعید شریف زاده در این خصوص افزود: علاوه بر آماده باش 130 ایستگاه آتش نشانی، 220 نفر از آتش نشانان به همراه 39 دستگاه خودروهای سبک و سنگین عملیاتی و 41 دستگاه موتورسیکلت از ساعت 8:00 صبح تا پایان نماز جمعه در 70 نقطه از مسیرهای مختلف راهپیمایی و محل برگزاری نماز جمعه(دانشگاه تهران) مستقر می شوند تا بتوانند با آمادگی کامل در کوتاه ترین زمان ممکن خود را برای امدادرسانی به شهروندان به محل حوادث احتمالی برسانند.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آماده باش نیروهای آتش نشانی، تعدادی از مدیران عملیاتی این سازمان با خودروهای خود به صورت گشت زنی از مکان های مختلف در مسیر راهپیمایی و استقرار نیروهای آتش نشانی سرکشی می کنند و تأمین ایمنی شهروندان را به صورت همه جانبه بر عهده دارند.

* خدمات رایگان مترو تهران در روز جهانی قدس
محمد احمدی بافنده مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران، نیز از ارائه خدمات رایگان به راهپیمایان و نمازگزاران روز جهانی قدس خبر داد.
وی گفت: مترو تهران برای سهولت در تردد نمازگزاران و راهپیمایان این روز بزرگ، از 9 صبح روز جمعه 2 تیر تا پایان مراسم، در تمام خطوط به صورت رایگان ارائه خدمت خواهد کرد همچنین اعزام قطار به خصوص در خطوطی که در مسیر راهپیمایی قرار دارند افزایش می‌یابد.
بافنده ادامه داد: بیشترین افزایش سرویس دهی در خط 4 مترو تهران که در مسیر راهپیمایی قرار دارد، انجام خواهد شد و به این منظور فاصله گذر قطارهای این خط از 9 دقیقه به 6 دقیقه کاهش می‌یابد. ضمن آنکه این آمادگی وجود دارد تا در هنگام اتمام راهپیمایی و ازدحام مسافران با اعزام قطارهای فوق‌العاده فاصله گذر قطارها به یک و نیم تا 2 دقیقه کاهش یابد.
به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه خط 5 هم در روز جمعه 2 تیر فعال خواهد بود.

* استقرار 23 دستگاه آمبولانس اورژانس تهران در مسیرهای راهپیمایی روز جهانی قدس
حسن عباسی مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران، در مورد تمهیدات این مرکز برای روز قدس گفت: 23 دستگاه آمبولانس، 5 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 4 دستگاه موتور آمبولانس به همراه 8 دستگاه خودروی فرماندهی در مسیر 10 گانه راهپیمایی روز جهانی قدس مستقر می شوند.
وی بیان کرد: افزون بر 100 نفر اعم از پزشک، پرستار و کارشناس فوریت های پزشکی در روز جمعه خدمات پزشکی و درمانی ارایه می کنند.
به گفته عباسی استقرار تیم های اورژانس تهران از ساعت 8 صبح آغاز و تا پایان مراسم راهپیمایی و همچنین نماز جمعه ادامه خواهد داشت.
16 مرداد سال 58 بنیانگذار جمهوری اسلامی در اقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز قدس معرفی و از مسلمانان جهان خواست تا در این روز همبستگی خود را در حمایت از مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر انتشاردهنده: معصومه آقا امینی
تهرام/9343//7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.