نماینده‌ مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی،‌ گفت: مشارکت بنیاد برکت، وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در طرح‌های اقتصادی در مناطق محروم، به جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، منجر می‌شود.

به گزارش ایلنا، سید ناصر موسوی لارگانی اظهار داشت: مشارکت اقتصادی بنیاد برکت در این طرح‌ها علاوه بر کارآفرینی برای مردم ساکن در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته‌ کشور، به رشد اقتصادی این مناطق نیز کمک می‌کند.

موسوی لارکانی با اشاره به اقدامات بنیاد برکت در حوزه‌ محرومیت‌زدایی گفت: بنده لازم می‌دانم به عنوان یکی از خدمت‌گزاران ملت شریف ایران در مجلس از بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تشکر کنم که تاکنون فعالیت‌های ارزشمندی را در جهت محرومیت‌زدایی در سراسر کشور در زمینه‌های زیربنایی و عمرانی، مدرسه‌سازی، ساخت مراکز فرهنگی و مذهبی و مراکز بهداشت و درمان، رفاه، تولید و اشتغال‌زایی انجام داده‌ است.

وی با اشاره به این‌که در شهرستان فلاورجان تاکنون 2 مدرسه توسط بنیاد برکت احداث شده و ساخت یک مدرسه‌ دیگر نیز در دست اقدام است، افزود: شهرستان فلاورجان از نظر دسترسی به امکانات و فضای آموزشی از مشکلات عدیده‌ای در رنج است و اقدامات بنیاد برکت گام موثری در راستای غلبه‌ تدریجی به این مشکلات است.

عضو هیات رئیسه‌ کمیسیون اقتصادی مجلس دهم، ادامه داد: البته تا رسیدن به نقطه‌ مطلوب در زمینه‌ فضاهای آموزشی هنوز راه زیادی هست و نیازمند همت همه‌ ارگان‌ها از جمله بنیاد محترم برکت هستیم.

هم‌اکنون درصد قابل‌توجهی از مدارس شهرستان فلاورجان فرسوده هستند و قبل از این‌که جان دانش‌آموزان در آن‌ها به خطر بیفتد، باید به فکر بازسازی آن‌ها بود.

وی با بیان این‌که بنیاد برکت برای ساخت و توسعه‌ مدارس در مناطق محروم استان اصفهان تاکنون بیش از مبلغ 130 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است،‌ تصریح کرد: تاکنون این بنیاد 19 مدرسه مجهز به امکانات کامل آموزشی را در استان اصفهان و در روستاهای شهرهای فلاورجان، شاهین‌شهر و میمه، خمینی‌شهر، گلپایگان، کاشان، اصفهان، برخوار، خور و بیابانک، آران و بیدگل، لنجان، بویین و نجف‌آباد افتتاح کرده است.

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس به پروژه‌های اقتصادی و تولیدی بنیاد برکت جهت رفع بیکاری اشاره کرده و افزود: بنیاد برکت در سال‌های اخیر برای توانمندسازی اقتصادی مردم مناطق محروم کشور و حمایت از کارآفرینان محلی در طرح‌های متعددی مشارکت کرده است که تاکنون 8 طرح اقتصادی و تولیدی در شهرستان‌های اصفهان، مورچه‌خورت، کاشان، گلپایگان، اردستان و ... با حجم سرمایه‌گذاری 924 میلیارد ریال اجرا و زمینه‌ اشتغال 3350 نفر فراهم شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.