به گزارش ایرنا، در ورودی شهر ورامین و در شمال میدان ولی عصر(عج) این شهر، جاده ای وجود دارد که ورامین را به شهرستان پیشوا متصل می کند، جاده ای چهاربانده که به دلیل عدم تأمین دسترسی های مناسب ، زیر گذرها و دوربرگردان ها، نداشتن علائم هشدار دهند و تاریکی مطلق در شب به یکی از خطرناک ترین جاده های ورامین تبدیل شده است جاده ای که هر هفته حداقل یک نفر در آن جان خود را به دلیل تصادف از دست می دهد.
در کنار این مسیر که چند سال گذشته طرح تعریض آن به اتمام رسید روستاهای جعفرآباد اخوان، جاده کانال موسوم به تیغاب، سرگل، گلعباس ، کهریزک ، کلاته ، یوسف رضا ، جمال آباد و عسگرآباد واقع شده و نداشتن دوربرگردان های استاندارد باعث گردیده تا روستائیان مجبور شوند طول مسیر را برای دور زدن طی کنند.
طی سال های گذشته عملیات احداث دوربرگردانی غیر همسطح در کمربندی ورامین – پیشوا آغاز شد که پس از گذشت چهار سال نه تنها اجرای آن به اتمام نرسیده بلکه فقط باریکی جاده را برای مردم به ارمغان آمده و مردم ورامین از آن به عنوان یکی از صدها آثر تاریخی شهرستان یاد می کنند.
نداشتن دوبرگردان در طول این مسیر باعث شده تا مردم مجبور شوند برای دور زدن از کانال آب هم سطح جاده استفاده کنند و جان خود و دیگر رانندگان را به خاطر دور زدن در عرض خیابان به خطر بیاندازند.
تاریکی مطلق این جاده در شب و نداشتن دیواره مناسب در وسط مسیر باعث شده تا در اثر نور بالای چراغ خودروهایی که از مقابل عبور می کنند ، دید رانندگان به شدت کاهش یابد و در صورت عبور عابر پیاده از عرض خیابان ، رانندگان نتوانند تصمیم سریع در توقف خودرو داشته باشند که این امر اغلب به مرگ عابران منجر می شود.
مهمترین مشکل این جاده ، مدیریت دوگانه آن توسط دو شهرستان ورامین و پیشوا است چرا که بخش جنوبی این جاده در حوزه شهرستان ورامین و شمال آن در حوزه شهرستان پیشوا است و تا کنون مسئولان این دو شهرستان برای رفع مشکلات آن چاره ای اساسی نیاندیشیده اند.
رئیس اداره برق شهرستان ورامین در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت : اداره برق هیچ گونه تعهدی به اجرای روشنایی مسیرهای مواصلاتی و کمربندی ها ندارد.
مسلم حاجی مزدرانی افزود: با آن که اداره برق ورامین وظیفه تأمین برق خیابان های داخل شهر و کوچه ها را دارد ولی آماده است تا به منظور همکاری با اداره داهداری ، در صورت خرید امتیاز برق ، تجهیزات خود برای تأمین روشنایی کمربندی ورامین – پیشوا در اختیار آنان قرار دهد.
رئیس اداره داهداری شهرستان ورامین نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: اجرای طرح روشنایی و نصب علائم در کمربندی ورامین – پیشوا به 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تا کنون این اعتبار تأمین نشده است.
یاسر بوداغی افزود: کمربندی ورامین – پیشوا در حوزه سیاسی شهرستان پیشوا است ولی بهره بردار آن ورامین است که این امر مشکلاتی را در امر تأمین اعتبار برای اجرای پروژه روشنایی به همراه داشته است.
وی تصریح کرد: طرح مطالعاتی اجرای روشنایی این مسیر در اداره کل راهداری استان تهران تهیه شده و در صورت تأمین اعتبار ، اجرایی می شود.
وی در خصوص زیر گذر این مسیر نیز گفت : تکمیل زیرگذر کمربندی تهران – ورامین به 5 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که این اعتبار در کمیته برنامه ریزی شهرستان ورامین مصوب شده و تا پایان سال این پروژه تکمیل می شود.
وی افزود : به منظور سهولت تردد خودروها ، اجرای زیرگذر دیگری در طول مسیر در دستور کار قرار گرفته که در صورت تأمین اعتبار ، عملیات اجرایی این پروژه نیز آغاز میشود.
شهرستان های ورامین و پیشوا در فاصله 35 و 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده اند و بیش از 380 هزار نفر جمعیت دارند.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.