به گزارش خبرنگار ایرنا، نعمت الله ترکی عصر دوشنبه در حاشیه برگزاری جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: تا پایان سال 96 حدود 100 هزار شغل در بخش های کشاورزی، صنعتی، خدماتی، گردشگری، فنی و حرفه ای و .. در سطح استان تهران ایجاد می شود.
وی بیان کرد: جلسات تولید اشتغال استان تهران در حوزه اقتصاد مقاومتی با حضور 6 دستگاه اجرایی بصورت منظم برگزار و میزان و فعالیت های تعریف شده شغل مورد نظر دستگاه مربوطه تنظیم و تا پایان امسال اجرایی می شود.

** نرخ بیکاری استان تهران حدود 12 درصد است
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران در ادامه به نرخ بیکاری این استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نرخ بیکاری در استان تهران حدود 12 درصد است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس سرانه جمعیت فعال استان تهران و با توجه به زیرساخت های مناسب در حوزه های مختلف در طول سال می توانیم برای حدود 150 تا 200 هزار نفر بیکار شغل ایجاد کنیم.
ترکی اظهار کرد: بر اساس جمعیت فعال استان تهران سالانه حدود 400 تا 450 هزار نفر جویای کار در استان تهران وجود دارد که با این آمار دستگاههای دولتی می توانند برای حدود 50 درصد از این افراد شغل ایجاد کنند.

** رفتنم به سازمان امور استخدامی منتفی شد
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر حضورش در سازمان اداری و استخدامی کشور تاکید کرد: با توجه به ضرورت، رفتنم به این سازمان منتفی شد.
جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران عصر امروز (دوشنبه) با حضور مدیران دستگاههای اجرایی به ریاست سید حسین هاشمی در استانداری تهران برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید جواد آل داود انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7243/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.