محمد گلدستانی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت : همزمان با آغاز فصل برداشت محصول گندم اراضی کشاورزی شهرستان ورامین ، سیلوی شهرستان و کارخانه صنایع آرد نسبت به خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان اقدام کرد.
وی افزود : ظرفیت سیلوی شهرستان ورامین 10 هزار تن است که با مجوز سازمان غله ، پس از تکمیل ظرفیت اولیه ، محموله گندم به سیلوهای استان تهران منتقل گردید تا بتوان تا پایان فصل برداشت نسبت به خرید گندم اقدام کرد.
وی تصریح کرد: وی قیمت خرید تضمینی محصول گندم معمولی را به ازاء هر کیلو 13 هزار ریال و قیمت گندم دوروم را 13 هزار و 30 ریال اعلام کرد .
گلدستانی افزود : سال گذشته قیمت خرید تضمینی محصول گندم معمولی هر کیلو 11 هزار و 550 ریال و قیمت گندم دوروم را 11 هزار و 880 ریال بود.
وی گفت : سیلوی شهرستان ورامین تنها مرکز است که علاوه بر خرید و صدور گندم ، اقدام به خرید تضمینی محصول کلزا و صدور آن به کارخانجات روغنکشی طرف قرارداد می کند.
وی بیان کرد: تا کنون بیش از یک هزار تن محصول کلزای تولیدی شهرستان ورامین با قیمت هر کیلوگرم 27 هزار و 830 ریال خریداری شده است.
رئیس اداره سیلو و غله جنوب شرق استان تهران افزود : سال گذشته 250 تن محصول کلزا از کشاورزان ورامین خریداری شده بود.
ورامین بیش از 80 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل کمبود منابع آبی تنها 40 هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی می رود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.