«در 2حمله تروریستی جداگانه که صبح چهارشنبه گذشته رخ داد، ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی پنج تن از مهاجمان داعش قرار گرفت که در نتیجه آن، 17 نفر شهید و 56 نفر مجروح شدند.»
به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی شاکری روز سه شنبه در سیصد و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص نامگذاری اماکنی به نام شهدای حادثه ترور اخیر در مجلس و مرقد امام خمینی (ره)، خاطرنشان کرد: همان رفتاری که درباره شهدای آتش نشان صورت گرفت اکنون نیز دنبال می شود به این ترتیب که معابری به نام یکایک شهدا در نزدیکی محل سکونت آنان نامگذاری خواهد شد و مکانی هم برای نامگذاری مجموعه سازمانی آنها جانمایی می شود.
وی یادآور شد: درباره نامگذاری عنوان 354 محله شهر تهران نیز کمیسیون نامگذاری با رویکرد برقرار ماندن نام های قدیمی مگر تغییر به ضرورت درباره برخی محله ها، این امر را دنبال کرده است.
شاکری همچنین ضمن نمایش کلیپی از برگزاری کمپین های تبلیغات محیطی شهر که با هدف تولید آثار هنری حاوی پیام های فرهنگی توسط سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار شد، گفت: سازمان زیباسازی با این تدبیر به خلق آثار بدیعی کمک کرد که در فضاهای تبلیغاتی شهر اکران شده و این آثار به جای اینکه انفرادی تولید شود با همفکری دیگر هنرمندان خلق شد.
وی با بیان اینکه از شخصیت های اهل نظر نیز برای حضور در این کمپین ها دعوت شده تا نظرات خود را با هنرمندان در میان بگذارند، پیشنهاد داد که مدیریت شهری در دوره آینده نیز چنین اقداماتی را ادامه دهد.
رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه فرایند داوری فنی و کارشناسی آثار نیز طی شده، اظهار کرد: پیشنهاد می شود سازمان زیباسازی آثار برگزیده را در قالب سازه های حجمی بتنی یا فلزی ماندگار کند تا نسل های آتی از آن بهره ببرند.
شاکری در بخش دیگری از سخنان خود، پس از ارائه گزارش شورایاری منطقه 12 شهر تهران توسط عابد ملکی شهردار منطقه با اشاره به مناظره چندی پیش خود با رضا قدیمی مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران درباره بررسی آسیب های اجتماعی محله هرندی گفت: مشروح این مناظره 90 دقیقه ای درباره نحوه مداخله در منطقه 12 که در برنامه 180درجه شبکه افق صورت گرفت را در قالب لوح فشرده برای اعضا ارسال کرده ام و سایر دوستان هم می توانند آن را در کانال شخصی ام مشاهده کنند.
وی افزود: براین اساس تقاضا می کنم که اعضای شورای اسلامی شهر تهران نظرات خود را در این باره اعلام کنند تا به یک جمع بندی در موضوع معضلات هرندی و منطقه 12 برسیم.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شویدخبرنگار: یحیی معماری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/6539/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.