به گزارش ایرنا ، سیدجمال جلیلی روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان گفت : وقتی فردی دچار اعتیاد و عواقب شوم آن می شود، علاوه بر خود ، اعضای خانواده او نیز به دلایل مشکلات مالی و همچنین بازخوردهای جامعه، در معرض آسیب های اجتماعی قرار می گیرند.
وی افزود: مسئولان باید با شناسایی رها شدگان از دام اعتیاد و با بهره گیری از بنیه سازمان های فنی و حرفه ای و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان، زمینه آموزش و اشتغال آنان را فراهم کنند تا این افراد، مجددا به سمت اعتیاد روی نیاورند.
جلیلی رویکرد اجتماعی در مبارزه با موادمخدر را موثر دانست و گفت: بحث اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر باید با جدیت در محیط های کارگری، آموزش و پرورش، دانشگاه ها، ادارات و کانون های جمعیتی حساس دنبال شود.
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری پیشوا اظهار کرد: اگر آموزش های لازم به صورت مدون و به صورت طبقه بندی شده در میان اقشار مختلف جامعه، ارائه شوند نتایج ملموس تر و بهتری را در پی خواهد داشت.
جلیلی افزود: هم اکنون در سطح مدارس و ادارات شهرستان، آموزش های فرهنگی و پیشگیرانه از اعتیاد ارائه می شوند که مفاهیم موجود در این آموزش ها، علاوه بر آگاهی بخشی دانش آموزان و کارکنان می تواند با انتقال و تسری به خانواده ها، اولیای دانش آموزان و دیگر افراد و گروه های جامعه، نقش اثرگذاری را ایفا کند.
در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان پیشوا ، هر یک از اعضا به تشریح اقدامات صورت گرفته و ارائه نقطه نظرات خود در خصوص پیشبرد فعالیت های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر پرداختند.
پیشوا با 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار : سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.