شهناز کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در قالب این طرح، خدمات بیمه حمایتی به دانش آموزان با نیازهای ویژه ارائه شده و هزینه های عمل جراحی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، سمعک، کاشت حلزون، ویلچر، عصا، کفش طبی، واکر طی دو سال گذشته برای دانش آموزن با نیازهای ویژه متقاضی پرداخت شده است.
وی گفت: حدود 6هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در هفت گروه آسیب دیده بینایی، آسیب دیده شنوایی، کم توان ذهنی، اتیسم، جسمی – حرکتی، چند معلولیتی و اختلالات یادگیری در مدارس استثنایی تحصیل می کنند.
کریمی افزود: 57 مدرسه و مرکز مشکلات ویژه یادگیری در سطح شهر تهران به تمامی دانش آموزان با نیازهای ویژه خدمات ارائه می کنند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران با بیان اینکه بر طبق سامانه سناد(سامانه ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان) 870 دانش آموز با نیازهای ویژه به صورت تلفیقی در مدارس عادی تحصیل می کنند، اظهار کرد: متقاضی تحصیل در این مدارس بیشتر از این تعداد است که متاسفانه به دلیل کمبود نیروی انسانی شاید نتوانیم به برخی از این دانش آموزان خدمات ارائه کنیم.
کریمی با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت: نوبت دهی برای سنجش سلامت از اول خرداد ماه آغاز شده و در حال حاضر این طرح در 48پایگاه در سطح شهر تهران اجرا می شود.
وی افزود: روند جهش تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی براساس دستورالعمل شورای عالی آموزش و پرورش از پایه اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم در تابستان سال جاری انجام می شود تا دانش آموزان مهرماه در مدارس حضور پیدا می کنند.

*شرکت 400دانش آموز با نیازهای ویژه در پارالمپیادهای ورزشی
کریمی با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه اظهار کرد: از ابتدای مهرماه برای برگزاری این مسابقات برنامه ریزی های لازم انجام شده که براین اساس پارالمپیادهایی ورزشی در سطح مدارس، مناطق و استان برگزار شد و در این مسابقات حدود 400 دانش آموز با توجه به نوع معلولیت هایشان در رشته های مختلف ورزشی شرکت کردند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن، نماز و عترت برای دانش آموزان با نیازهای ویژه گفت: در این مسابقات حدود 450 دانش آموز در 10 رشته از جمله احکام، انشای نماز، وضو، قرائت قرآن و حفظ قرآن شرکت کردند که برگزیدگان این مسابقات، تابستان سال جاری در مرحله کشوری حضور پیدا می کنند.

*فعالیت 2400 نیروی انسانی در آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران
رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران با اشاره به فعالیت 2400 نیروی انسانی در این نهاد اظهار کرد: امسال حدود 120نفر از این افراد بازنشسته می شوند.
کریمی گفت: با توجه به تعداد بازنشستگان و کمبود نیروی آموزش و پرورش استثنایی، برای تامین نیرو مکاتباتی را با مسئولان مربوطه انجام دادیم که امیدواریم این نیروها تامین شود و بتوانیم خدمات مناسبی را در مهرماه به دانش آموزان با نیازهای ویژه ارائه کنیم که در صورت تامین نشدن این نیروها، از نیروی حق التدریس بهره مند خواهیم شد.
وی توانمندسازی نیروی انسانی، برگزاری کارگاه های آموزشی و دوره های ضمن خدمت برای معلمان دانش آموزان استثنایی را از جمله برنامه های آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران برای سال تحصیلی 97-96 عنوان کرد و افزود: در بعضی از معلولیت ها مانند اتیسم، از لحاظ کیفی و کمی نیازمند توانمندسازی نیروی انسانی هستیم که در این حوزه برنامه ریزی هایی با سازمان آموزش و پرورش استثنایی انجام دادیم که عملیاتی خواهد شد.
کریمی گفت: آموزش خانواده ها و والدین، تجهیز و ایمن سازی مدارس از دیگر برنامه های آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران برای سال تحصیلی آینده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.