رضا دوستی ایرانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، رفع تداخلات ملکی، شناسنامه کردن اراضی زراعی و باغی و فعال سازی طرح های واگذاری در اراضی ملی که غیر فعال هستند چهار اولویت های مهم امور اراضی استان تهران است.
مدیر امور اراضی استان تهران خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده هر گونه تعرض به اراضی زراعی و باغی می توانند به سامانه 131 تماس حاصل کنند که بلافاصله تیم های گشت ویژه امور اراضی به محل رفته که این سامانه از ظرفیت مناسبی برای حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در استان تهران و سایر استان های کشور برخوردار است.
وی ادامه داد: برای حفظ مرتع و جلوگیری از هر گونه سوء استفاده ای باید با فرهنگ سازی مردم را با این قوانین و مقررات آشنا کنیم.
دوستی یادآور شد: طبق قانون، اراضی باید دارای یک مالک باشند که در بخشی از این اراضی دارای 2 یا 3 مالک هستند که این رفع تداخلات ملکی در امور اراضی ساماندهی می شود.
وی تاکید کرد: اجرای طرح شناسنامه کردن اراضی باغی و زراعی (کاداستر) در برنامه های میان مدت و بلند مدت باید با جدیت دنبال شود چرا که شناسنامه کردن اراضی امکان برنامه ریزی از ظرفیت واقعی اراضی را به ما می دهد و موجب استفاده از ظرفیت حداکثری اراضی کشاورزی و افزایش تولید می شود.
مدیر امور اراضی با تاکید بر فعال سازی طرح های واگذاری در اراضی ملی که غیرفعال هستند تصریح کرد: باید اهلیت فنی و اعتباری مناسب برای این طرح ها شناسایی کنیم و در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با واگذاری طرح های غیرفعال به افراد کننده کار سبب افزایش تولید و اشتغال شویم.
وی همچنین به توسعه تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی با اولویت تولید در استان تهران تاکید کرد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.خبرنگار: سید جواد آل داود
خبرنگار: سیدجواد آل داود انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/1109/7243 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.