به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران روز یکشنبه در این مراسم افزود: امنیت کشور ما با مدافعان حرم گره خورده است و این اشتباه است اگر فکر کنیم امنیت با تمرکز در داخل کشور شکل می گیرد.
محمد احمدی بافنده با اشاره به حملات تروریستی هفته گذشته در تهران افزود: بعد از این حوادث چراهایی که در ذهن برخی در خصوص فعالیت مدافعان حرم وجود داشت پاسخ داده شد و امروز وظیفه داریم که از خانواده شهدا تکریم کنیم .
وی با بیان اینکه این کار به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری انجام شده است افزود: افزایش آشنایی شهروندان با زندگی و تفکر شهدای مدافع حرم و گسترش نمادها و نشانه های فرهنگ ایثار و شهادت در اماکن عمومی به ویژه ایستگاه های مترو تهران از جمله اهداف نصب این سردیس در ایستگاه مترو اکباتان است.
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه این مراسم با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ و ارزش های ایثار و شهادت گفت: گستردگی ایستگاه ها در سطح شهر و تردد روزانه بیش از سه میلیون مسافر سبب شده تا مترو تهران، بهترین مکان برای گسترش نمادها و نشانه های فرهنگ ایثار و شهادت باشد.
امیر ابراهیم گلفام تصریح کرد: امنیت و آرامش خاطری که در سطح جامعه وجود دارد به برکت شهدای مدافع حرم است و زنده نگه داشتن یاد و خاطره این عزیزان وظیفه ای است که بر عهده همه است.
گفتنی است این مراسم با عنوان یادمان ایثاربه منظور آشنایی بیشتر شهروندان با شهدای مدافع حرم و آشنایی نسل جوان به عنوان ادامه دهنده و تداوم بخش راه انقلاب اسلامی برگزار شد.
در پایان این مراسم از خانواده شهید مهدی ذاکر حسینی و چند تن از خانواده جانبازان مدافع حرم نیز تقدیر شد.
خبرنگار: سید جواد آل داود - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.