محمدرضا یوسفی روز یکشنبه در جشن مزرعه شهرستان ورامین در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهرستان ورامین با داشتن بیش از 80 هزار هکتار اراضی قابل کشت، قطب مهم تولید محصولات کشاورزی استان تهران و کشور محسوب می شود که به دلیل کمبود منابع آبی ، تنها نیمی از این اراضی زیر کشت محصولات باغی و زراعی می رود.
وی افزود: یکی از مهمترین شیوه های گذر از بحران بی آبی ، گذر از شیوه هایی سنتی آبیاری و استفاده از شیوه های نوین آبیاری تحت فشار است که این امر در کاهش میزان مصرف آب و استفاده بهینه از آب موجود اثر بخشی فراوانی دارد.
یوسفی گفت: تا پیش از فعالیت دولت یازدهم در مجموع 7 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ورامین زیرپوشش طرح آبیاری نوین قرار داشتند که این سطح در طول سه و نیم سال گذشته به 15 هزار هکتار افزایش یافته و تا پایان سال، یکصد هکتار دیگر از اراضی شهرستان به این سیستم مجهز می شوند.
وی تصریح کرد: طرح توسعه آبیاری نوین در اراضی کشاروزی طی سال گذشته در بیش از 2 هزار و 282 هکتار زمین زراعی شهرستان ورامین اجرا شد که ورامین از این لحاظ رتبه نخست استان تهران را به خود اختصاص داد.
فرماندار ورامین اظهار کرد: یکی دیگر از طرح های بنیادی دولت یازدهم برای رفع مشکل کمبود آب دشت ورامین، انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران است که این طرح با اعتباری بالغ بر 155 میلیارد تومان از سوی دولت آغاز شده است.
وی بیان کرد: این طرح به طول 36 کیلومتری و ظرف مدت یک و نیم سال اجرا می شود که به منظور آغاز عملیات، 20 میلیارد تومان به پیمانکار پروژه تحویل داده شده است.
وی گفت: بیش از 21 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ورامین در سال زارعی جاری زیر کشت گندم ، جو و کلزا رفته که این امر نشان از توان و ظرفیت شهرستان در تولید محصولات زراعی دارد لذا مسئولان استانی و وزارت جهاد کشاورزی باید توجه ویژه ای به این شهرستان داشته باشد.
ورامین بیش از 80 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل کمبود منابع آبی تنها 40 هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی می رود.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.