بهرام فریور صدری روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا، درباره تعلیق طرح حفاظت از باغ ها و اراضی پیرامون سدهای شهر تهران، افزود: باغ در واقع حکم ریه های شهر را دارد و هر طرحی که منجر به از بین رفتن باغات شهر شود یک عارضه منفی تلقی می شود.
وی ادامه داد: شورای شهر یک نهاد موثر در مدیریت شهری است و با توجه به اینکه شهرداری هم با نظارت آنها فعالیت می کند، از این رو وضع هر گونه قانون و طرحی بطور مستقیم در سرنوشت شهر تاثیرگذار است و به باور من تعلیق طرح حفاظت از باغات اطراف سدهای تهران توسط شورای شهر، راه را برای اقدامات خلاف باز می گذارد و آنچه مهم است در شرایط فعلی جلوگیری از بروز تخلف و تخریب باغات و زمین ها نه در اطراف سدها بلکه در همه نقاط شهر است.
رئیس اسبق گروه معماری و شهرسازی جامعه مهندسان مشاور ایران گفت: زمانی تهران به شهر چنار و انار مشهور بود و از سمت ری به طرف دامنه های البرز رشد کرد.
فریور صدری با بیان اینکه زندگی تهران همواره به البرز وابسته بوده، افزود: اکنون متاسفانه به دلیل برج سازی و تراکم فروشی هایی که در 2 دهه اخیر در تهران انجام شده، دره های هفت گانه منشعب از البرز از بین رفت در حالی که در جریان تدوین طرح جامع شهر تهران که حدود 10 سال پیش انجام شد، کارشناسان تاکید داشتند که به این دره ها احترام گذاشته شود و به عنوان عاملی برای پیوند تهران با محیط سبز از آنها صیانت شود.
این کارشناس امور شهری، گفت: بدعت ناصواب تراکم فروشی بی رویه در تهران حتی به الگویی برای سایر شهرها و شهرداران کشور تبدیل شد و فروش باغات و تراکم به ساده ترین راه بسیاری از شهرداری های کشور برای درآمدزایی تبدیل شد.
به گزارش ایرنا، شورای اسلامی شهر تهران اخیرا طرح صیانت از باغات و زمین های پیرامون سدهای تهران را به حالت تعلیق درآورد که با انتقادات زیادی همراه شد.
خبرنگار: یحیی معماری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام 6539**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.