به گزارش خبرنگار ایرنا، هفت ایستگاه بهره برداری شده شامل میدان صنعت، پل نصر، شهید نواب صفوی، کمیل، بریانک، میدان محمدیه و شهید محلاتی یا بسیج است.
براساس اعلام شهرداری تهران سایر ایستگاه های این خط مترو آماده بهره برداری است و تنها کار نصب پله برقی ها باقیمانده که پس از آماده شدن، ایستگاه ها به نوبت به بهره برداری خواهند رسید.
مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفته است تمامی 18 ایستگاه باقیمانده خط هفت مترو تا پایان امسال افتتاح می شوند.
خط هفت مترو پایتخت یکی از عمیق ترین خطوط مترو شهر تهران است که از زیر تمامی پنج خط دیگر عبور می کند.
این خط با تمامی خطوط مترو شهر تهران ایستگاه تقاطعی دارد و به صورت (L) شکل طراحی شده است.
«خط 7 مترو تهران از شهرک امیرالمؤمنین (قصر فیروزه) و در کنار ورزشگاه تختی در جنوب شرقی پایتخت آغاز و پس از طی مسیر شرقی - غربی و تقاطع با خط یک در ایستگاه مولوی، به سمت شمال متمایل می‌شود و در ایستگاه نواب با خط 2 و در ایستگاه توحید با خط 4 تقاطع خواهد داشت، سپس در امتداد بزرگراه چمران ادامه یافته و پس از عبور از کنار برج میلاد وارد میدان صنعت در شهرک غرب(قدس) شده و در انتها به میدان بوستان در سعادت آباد می‌رسد».
قرار گرفتن یکی از سخت ترین لایه های زمین شناسی و ژئومورفولوژی (علم شناسایی اشکال ناهمواریهای زمین) شهر تهران در مسیر احداث این خط، بالا بودن سطح آب های زیرزمینی و فرسودگی ساختمان های مناطق قدیمی شهر از جمله سختی های احداث خط هفت مترو عنوان شده است.
به گزارش ایرنا، هفت ایستگاه از خط هفت مترو پایتخت در حالی امروز به بهره برداری رسید که شهردار تهران دی ماه سال گذشته در آیین ورود 65 واگن جدید به خطوط مترو در جمع خبرنگاران گفت: هشت ایستگاه از خط هفت مترو پایتخت تا پایان سال جاری (95) افتتاح و به بهره برداری می رسد.
علاوه بر آن؛ قالیباف 7 اسفند ماه سال گذشته نیز در آیین بهره برداری از 110 پروژه شهری منطقه 2 از افتتاح خط هفت تا پایان سال (95)، بهره برداری از خط شش طی 45 روز آینده و مسافرگیری مترو فرودگاه امام خمینی (ره) از 15 فروردین 96 خبر داد .
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/9353 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.