به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مجتبی عبدالهی اظهار کرد: این نمایشگاه در راستای تجهیز و حمایت از موسسات قرآنی، دارالقرآن ها، مراکز قرآنی، خانه ‌های قرآن و عترت محلات و جلسات شاخص قرآن شهر تهران به اهتمام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برپا شده است.
وی با اشاره به حمایت شهرداری تهران از موسسات و تشکل های قرآنی گفت: در چند سال گذشته شهرداری تهران با رویکرد گسترش فعالیت های قرآنی اقدامات بسیاری را در این زمینه انجام داده که برپایی نمایشگاه قرآنی شمیم وحی نمونه ای از این حمایت ها به شمار می رود.
عبدالهی افزود: تلاش داریم با ترویج فرهنگ قرآنی شرایط زیست مومنانه را برای همه شهروندان فراهم کنیم و اگر جامعه‌ای قرآنی داشته باشیم، آثار و برکات فراوان آن در تمام ابعاد زندگی مردم نمود خواهد داشت.
به گفته معاون شهردار تهران، در این نمایشگاه حمایت های مادی برای تجهیز مجموعه موسسات و محافل قرآنی پایتخت درنظرگرفته شده که در قالب بن خرید در اختیار نمایندگان این موسسات قرار می گیرد.
وی گفت: قرار است در قالب نمایشگاه «شمیم وحی» از 2هزار و 750 مجموعه قرآنی، موسسات قرآنی، خانه های قرآن، دارالقران ها، جلسات شاخص قرآنی و... حمایت شود.
عبدالهی اظهار کرد: مناطق یک، 2، چهار، پنج، 6، هشت، 9، 10، 12، 13، 14، 15، 16 و 17 با همکاری دارالقرآن منطقه خود نسبت به برپایی نمایشگاه قرآنی برای ارائه‌ خدمات و محصولات قرآنی به همراه اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت آموزه های قرآن کریم، در راستای هم افزایی بیشتر در حوزه قرآنی و تعمیق مولفه های سبک زندگی اسلامی ایرانی در ماه مبارک رمضان اقدامات لازم را انجام خواهند داد.
وی با بیان اینکه نمایشگاه «شمیم وحی» در پاسخ به نیازهای موسسات قرآنی و دارالقرآن‌ها برپا شده، گفت: این نهادها می توانند بخشی از اقلام فرهنگی و تجهیزات مورد نیاز خود را از غرفه های مختلف نمایشگاه تهیه کنند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: نمایشگاه «شمیم وحی» تا 26 خردادماه از ساعت 17 تا 22:30 پذیرای نمایندگان موسسات قرآنی، اهالی قرآن و علاقه مندان قرآن کریم است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.