به گزارش روز سه شنبه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، در پی وقوع جیب بری هایی مشابه در ساعات شلوغ ایستگاه های مترو شهر تهران موضوع در دستور کار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، ساعت هشت صبح روز 8 خرداد کارآگاهان با حضور نامحسوس در ایستگاه مترو امام خمینی (ره) حرکات مشکوک فردی بر روی سکوی ایستگاه مترو تجریش را زیر نظر گرفتند؛ شخص مذکور، هنگام هجوم مسافران برای سوار شدن به قطار ابتدا به آنها نزدیک شده اما در ادامه از سوار شدن به قطار خودداری می کرد.
مراقبت نامحسوس این شخص ادامه یافت تا سرانجام در ایستگاه مترو دروازه دولت و دقیقا در زمان سرقت گوشی تلفن همراه یکی از مسافران، توسط کارآگاهان دستگیر و در همان بازرسی اولیه تعداد دو عدد گوشی تلفن همراه از وی کشف شد.
متهم که خودش را «کیان» ( متولد 1363 ) معرفی کرد از لحظه دستگیری منکر هرگونه سرقت بود و مدعی شد که در یک رستوران در محدوه خیابان انقلاب کار می کند؛ این در حالی بود که با شناسایی مالک اولین گوشی تلفن همراه و حضور این شخص در اداره هفدهم پلیس آگاهی مشخص شد که گوشی تلفن همراهش به شیوه جیب بری و در داخل یستگاه مترو سرقت شده است.
صاحب گوشی تلفن همراه درباره نحوه سرقت گوشی تلفن همراه خود گفت: در ایستگاه امام خمینی(ره) به مقصد ایستگاه مفتح سوار قطار شدم اما در زمان خروج از مترو متوجه سرقت گوشی تلفن همراه خود شدم.
در ادامه متهم درباره دومین گوشی همراه نیز در اظهارات اولیه مدعی بود که گوشی متعلق به خواهرش است اما با شناسایی و حضور مالک گوشی در اداره هفدهم مشخص شد که گوشی تلفن همراه دوم نیز دقیقا به شیوه جیب بری و در داخل ایستگاه مترو سرقت شده است.
در ادامه تحقیقات هویت واقعی متهم به نام «کیانوش» شناسایی و در بررسی سوابق مشخص شد که وی پیش از این 2 بار دستگیر و روانه زندان شده است.
سرهنگ کارآگاه داود فـرد معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، درباره این پرونده گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده و برای شناسایی دیگر شکات و مالباختگانی که توسط متهم مورد سرقت قرار گرفتند هماهنگی های لازم قضایی انجام و بنا به دستور بازپرس شعبه دوازدهم دادسرای ناحیه 12 تهران ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم صادر شده است.
وی از مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت کرد تا برای پیگیری شکایات خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.
خبرنگار: مهدی مقدر-انتشاردهنده: معصومه آقا امینی
تهرام/9343//7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.