رئیس بیمارستان شهید مفتح ورامین از بستری شدن یک مورد مشکوک به تب کریمه کنگو در این بیمارستان خبر داد این در حالی است که مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آخرین آمار مبتلایان به تب کریمه کنگو در کشور را پیش از این 31 نفر اعلام کرد‌ه‌است.

به گزارش ایلنا جواد نورالهی رئیس بیمارستان شهید مفتح ورامین با تایید بستری شدن یک نفر مشکوک به تب کریمه کنگو در این بیمارستان گفت : روز گذشته این فرد در بیمارستان شهید مفتح بستری شد و از آن زمان تا کنون تیم پزشکی بیمارستان در حال انجام آزمایش‌های مرتبط با این بیماری تب کریمه کنگو بر روی وی است.

 اگر چه به گفته این رئیس بیمارستان هنوز ابتلاء وی به بیماری تب کریمه کنگو تایید نشده است اما تیم پزشکی بیمارستان تمامی احتیاط های لازم را در این خصوص انجام داده است.

بر اساس این گزارش این فرد ۲۲ سالهاز اهالی« قراکرد» شهرستان پیشوا است که مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو  است و شامگاه دیشب  در بیمارستان شهید مفتح ورامین بستری شده است.

اگر   بیماری این فرد مبنی بر ابتلا به تب کریمه کنگو  تایید شود، وی اولین فردی است که در استان تهران مبتلا به تب کریمه کنگو شده است.

برپایه گزارش وزارت بهداشت تاعصر دیروز در کشور 31 مورد ابتلا به تب کریمه کنگو داشته‌ایم که از این تعداد 3نفر در استان‌های کرمانشاه، هرمزگان و اصفهان فوت شده‌اند.

در هشدارهای وزارت بهداشت مدام از کسانی که از دام نگهداری می کنند و یا در معرض ذبح دام هستند توصیه می‌شود برای ذبح دام   از روش‌های مدرن  استفاده شود و کسی که دام را ذبح می‌کند  لباس مخصوص به تن کند. در ضمن احتمال این بیماری برای کسانی که ذبح خارج از کشتارگاه‌ها  انجام  می‌دهند بسیار بیشتر است.

  گزش کنه‌ای که روی بدن دام قرار گرفته نیز ابتلا به این بیماری را دو چندان می کند. /

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.