به گزارش ایرنا، مردم شهرستان ورامین که در 15 خرداد سال 42 کفن پوش در راه دفاع از مرجعیت شیعه و در اعتراض به دستگیری امام راحل ، پای پیاده به سمت تهران حرکت کرده و در این مسیر به دست دژخیمان رژیم ستم شاهی جان خود را تقدیم اسلام کردند ، در سالروز این قیام خونین از ساعت 10 صبح روز دوشنبه در میدان امام حسین (ع) این شهرتجمع کرده و و با سردادن شعارهای ضد استکباری بر ادامه راه شهیدان و امام شهدا تأکید کردند.
حضور اقشار مختلف مردم از زن و مرد ، پیر و جوان نشان داد که مردم این دیار به خوبی قدر ارزش های قیامی که به واسطه ایثار و از خودگذشتگی پدرانشان به ثبت رسیده را می دانند و از دستاوردهای آن دفاع می کنند.
مردم ورامین با عبور از خیابان های شهید بهشتی و مسجد جامع در حالی که بسیاری از آنان همچون پدرانشان کفن بر تن کرده بودند شعار هیهات من الذله سر دادند تا بار دیگر ثابت کنند که همیشه آماده اند تا در راه دفاع از اسلام ناب محمدی ، جان خود را تقدیم کنند.
یادگاران حماسه خونین 15 خرداد سال 42 نیز که اکنون گرد پیری بر رخسارشان نشسته بار دیگر در صحنه حاضر شدند و در حالی که در کنار فرزندان و نوادگان خود حرکت می کردند شعارهای ضد استکباری سر دادند.
راهپیمایان با سر دادن شعارهای راه امام خمینی پاینده باد ، خامنه ای رهبر ما زنده باد ، مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر منافق انزجار خود را از استکبارجهانی و ظلم و ستم آنان ابراز کردند.
کفن پوشان ورامین در میدان امام خمینی(ره) با نثار گل به تمثال امام راحل بار دیگر با آرمان های امام راحل تجدید میثاق کردند.
مردم روزه دار ورامین در حالی که پلاکاردهایی با مضامین ضد استکباری و حفظ وحدت میان آحاد مردم و مسئولان در دست داشتند وارد مصلای صاحب الزمان (عج) شده و از خانواده شهیدان 15 خرداد تجلیل کردند.
راهپیمایان در پایان این مراسم با قرائت بیانیه ای ضمن تأکید بر ادامه راه شهیدان و حرمت در مسیر امام راحل ، تنها راه مقابله با توطئه های استکبار جهانی را نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اعلام کردند.
در 15 خرداد سال 42 ، مردم دشت ورامین در اعتراض به دستگیری امام خمینی(ره) کفن پوش به سمت تهران حرکت کردند که در پل باقرآباد به دست دژخیمان ستم شاهی به رگبار بسته شدند و در آن سید مرتضی طباطبایی رفیعی ، جعفر عرب مقصودی ، مسیب مهابادی ، ابوالقاسم اردستانی ، حسن خانی ، امیرهوشنگ معصومشاهی و عزت الله رجبی در این قیام خونین به دست دژخیمان رژیم ستم شاهی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.