به گزارش ایرنا حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند در مسجد جامع این شهر با اشاره به فرارسیدن 14 خرداد سالروز رحلت امام خمینی(ره) اظهار کرد: امام خمینی (ره) در 14 خرداد 1368 پس از عمری خدمت خالصانه به اسلام و مردم با دلی آرام و قلبی مطمئن به رحمت الهی و به شهدای انقلاب و دفاع مقدس پیوستند.
وی یادآور شد: ایشان نظامی بر پایه اسلام، قرآن و بر محوریت ولی فقیه استوار از خود بر جای گذاشتند و به حق بنیانگذار جمهوری اسلامی شدند.
حجت الاسلام فتاح دماوندی، افزود: خیرات و برکات شجره طیبه و صدقه جاریه‌ای که امام راحل از خود به جا گذاشتند، تا ظهور امام زمان (عج) نصیب بشریت خواهد بود.
امام جمعه دماوند یادآور شد: امام خمینی (ره)، شاگردانی را در این نهضت تربیت کردند که یکی از آنان خلف شایسته ایشان است، فقیهی که ولی و سرپرست شیعیان و مسلمانان شدند، اسلام شناسی که راه امام راحل را ادامه دادند و کشتی انقلاب اسلامی را در دریای پرتلاطم دشمنی‌های دشمنان به خوبی هدایت کردند.
وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، رهبری حکیمانه و مدبرانه‌شان خار چشم دشمنان اسلام شد و با نگاه خود آینده‌ای روشن و پرامید را برای جوانان ایرانی ترسیم کردند.
وی با اشاره به قیام 15 خرداد نیز بیان کرد: قیام 15 خرداد یکی از مهمترین حرکت های اعتراض آمیز در سده های اخیر است که با رهبری امام خمینی (ره) منشا تحول عظیمی در تاریخ معاصر ایران شد.
امام جمعه شهرستان دماوند در ادامه با اشاره به شرایط کنونی جهان اسلام خاطرنشان کرد: فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن اعلام کرد که 7 میلیون غیرنظامی در یمن در معرض گرسنگی قرار دارند و بیماری وبا اکنون 500 نفر را در این کشور از پای درآورده و اقتصاد یمن از بین رفته است.
وی گفت: وقتی طرح قدس بزرگ در فلسطین اشغالی برای تصویب به پارلمان ارائه می‌شود و پیش‌نویس این طرح مبتنی بر حاکمیت رژیم صهیونیستی بر همه شهرک‌های اطراف قدس است و دولت نتانیاهو 14 میلیون دلار برای توسعه حوزه منطقه قدیم و احداث تونلی تازه در زیر مسجدالاقصی اختصاص می‌دهد، باید نگران شویم.
امام جمعه شهرستان دماوند تصریح کرد: باید به گفتمان مقاومت برابر استکبار ایمان بیاوریم و مقام معظم رهبری چه زیبا تحلیل کردند که حاکمان دشمن‌پرست یوغ استعمار غرب و مستکبران را برگردن خود دارند و تکیه و امیدشان به آمریکا و یهود ضد اسلام است.
حجت الاسلام فتاح‌دماوندی با اشاره به قرار داد تسلیحاتی عربستان و آمریکا بیان کرد: آمریکا همانور که با صدام و قذافی رفتار کرد با حاکمان عربستان نیز رفتارخواهد کرد.
خبرنگار: الهام حیدری-انتشاردهنده: معصومه آقا امینی
تهرام/7246//7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.