به گزارش ایرنا محمد سالاری روز سه شنبه در سیصد و چهل و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود با اشاره به نگرانی های جدی در خصوص مجموعه اتفاقاتی که در شهر تهران افتاده است گفت: همه ما می دانیم که مدیریت شهری آینده روزها و هفته ها و ماه ها و سال های بسیار سختی را پیش رو دارد چراکه شهر تهران علاوه بر دارا بودن چالش های اساسی و بنیادی همانند مشکلات زیست محیطی، آلودگی هوا، چالش های ترافیکی ، ناایمنی ، عدم رعایت کامل مقررات ملی ساختمان و مقررات شهرسازی و معماری، از بین رفتن باغات، افزایش میزان آسیب های اجتماعی، گستردگی وحشتناک بافت فرسوده و ناپایدار، نا ایمنی شبکه های توزیع نیرو ، کمبود جدی سرانه های زندگی در برخی محلات و مناطق، بارگذاری گسترده و جمعیت پذیری بیش از حد، امروزه یک نگرانی بسیار جدی تر هم به مجموعه چالش ها اضافه شده و آن هم نگرانی در خصوص نحوه تامین درآمدهای و اعتبارات لازم برای اداره شهر است.
وی گفت: نبود هیچ گونه آماری در شورای چهارم از مجموعه بدهی به پیمانکاران و بانک ها و اعتبارات مورد نیاز برای اتمام پروژه های نیمه تمام در کنار اشباع ظرفیت بارگذاری طرح تفصیلی شهر تهران اعم از بارگذاری مسکونی و تجاری و خدماتی و مال ها و مگامال ها از یک سو و مجموعه نگرانی از قبیل هلوگرام های صادر شده طی سال های گذشته و مجموعه تعهداتی که شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی دارد از دیگر نگرانی ها برای آینده شهر است.
وی افزود: شائبه های جدی که درخصوص میزان قابل توجه و بعضا وحشتناک در حوزه تعهدات مربوط به LC هایی که در خارج از کشور از سوی شورای شهر تهران انجام شده وجود دارد.
سالاری اظهارکرد: از سویی دیگر فروش سرمایه ارزشمند املاک و اراضی شهر تهران در فرآیند اجراء برخی پروژه های بزرگ مقیاس و اتوبان های درون شهری و حجم گسترده نیروی انسانی شهرداری تهران نگرانی هایی است که وجود دارد.
عضو شورای شهر تهران و منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اعتبارات نقدی قابل توجه مورد نیاز در هر ماه برای پرداخت حقوق و هزینه نگهداشت شهر تهران و مجموعه گسترده ای از سایر شواهد و قرآین که در این مجال فرصت بیان آنها نیست، چشم انداز بسیار نگران کننده ای را ترسیم می کند.
وی گفت: یکی از مسئولیت های بسیار سنگین و ضروری شورای چهارم در 2 ماه باقیمانده عمر خود را شفاف سازی این موارد می دانم تا شورای پنجم بتواند مبتنی بر یک شناخت واقعی نسبت به تحقق ساز و کارهای لازم برای اداره شهر تهران اقدام کند.
سالاری در ادامه تصمیم گیری های هفته های اخیر در شهرداری تهران را شبهه ناک عنوان و بیان کرد: این روزها و هفته ها شاهد گزارش هایی مبنی بر برخی تصمیم گیری های شبهه ناک در شهرداری تهران هستیم که از شورای چهارم تقاضای پیگیری مجدانه دارم.
وی افزود: گزارش هایی درخصوص فروش برخی از دارایی های ملکی بزرگ مقیاس شهر تهران، از جمله تصمیم بر فروش مجموعه حدود 20 هکتاری زمین پروژه پردیس مترو در شرق تهران که بالغ بر بیش از نیم میلیون مترمربع بارگذاری تجاری، اداری، خدماتی و مسکونی دارد.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: گزارش هایی درخصوص تغییر وضعیت و استخدام های خارج از عرف و غیرشفاف نیروی انسانی در شهرداری تهران که نیاز به ارائه گزارش دقیق لیست تمامی آنها می باشد و متاسفانه شورای چهارم یا حداقل اینجانب و تعداد قابل توجهی از همکاران هیچ گونه اطلاعاتی در این خصوص نداریم.
وی، انعقاد قراردادهایی در برخی مناطق و بویژه تصمیم به آغاز بکار چندین پروژه بزرگ مقیاس (علی رغم محدودیت های مالی جدی که وجود دارد) را از دیگر گزارش هایی دانست که به اعضای شورا می رسد.
وی گفت: اخباری که از وضعیت غیرشفاف شرکت های کارگزاری شهرداری تهران شنیده می شود؛ عدم حضور مجدانه تمامی مدیران و شهرداران مناطق و سازمان ها و شرکت ها در محل خدمتشان از دیگر مسائلی است که امروز در شهرداری وجود دارد.
وی تاکید کرد: از هیات رئیسه محترم شورای چهارم و سایر همکاران عزیزم تقاضای تشکیل جلسه ای در خصوص موارد ذکر شده و سایر مواردی که وجود دارد، برای شفاف سازی و تصمیم گیری دارم.
خبرنگار: معصومه آقا امینی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.