رئیس ستاد ارتحال امام خمینی(ره) در شهرداری تهران، برنامه ها و اقدامات این ستاد برای بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، مجتبی یزدانی امروز در نشست خبری در تشریح اقدامات شهرداری تهران برای بیست‌و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، اظهار کرد: از پانزدهم فروردین‌ماه جلسات ستاد ارتحال امام (ره) تشکیل شده است و برهمین اساس کمیته‌هایی مرتبط با هر یک از بخش‌هایی که عهده‌دار وظیفه در این مراسم هستند، همانند کمیته ایمنی، حمل و نقل و ترافیک، درمان، راهنمایی زائر، اسکان و... تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه مراسم امسال با توجه به همزمانی با ماه مبارک رمضان از ساعت 18 آغاز می‌شود، افزود: امسال 60 هزار بسته پذیرایی توسط 6 منطقه شهرداری تهران در پهنه‌های مشخص شده میان زائران توضیح خواهد شد و 200 هزار بسته نیز توسط ستاد ارتحال آماده و در اختیار زائران شهرستانی که پیش‌تر برای اسکان ثبت‌نام کرده‌اند، قرار داده می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به برپایی چادرها برای اسکان مسافران و زائران که از شهرستان‌ها برای شرکت در مراسم ارتحال امام دل‌ها به حرم مطهر می‌آیند افزود: ظرفیت 130 هزار نفری برای اسکان این زائران در محدوده حرم مطهر ایجاد شده است. همچنین برای میهمانان خارجی نیز چادرهای جداگانه‌ای به صورت وی‌آی‌پی برپا شده است.

رییس ستاد ارتحال امام خمینی (ره) در شهرداری تهران ادامه داد: دستگاه‌های خنک کننده و سرویس‌های بهداشتی برای ارائه خدمات مطلوب به زائران در پهنه اطراف حرم جای‌گذاری شده‌اند و روزانه حدود 570 نفر مسئولیت نظافت محوطه حرم مطهر را برعهده دارند. برای مراسم امسال در بحث فضای سبز در حوزه اصلاح و نگه‌داشت، اقدامات ویژه‌ای انجام دادیم.

یزدانی در تشریح تقسیم‌بندی پارکینگ برای زائرانی که به حرم مطهر مراجعه می‌کنند، افزود: هر یک از پارکینگ با رنگ مشخصی تقسیم‌بندی شده‌اند تا اتوبوس‌ها در هنگام ورود و همچنین هنگام خروج از پارکینگ‌ها توسط خط‌کشی‌هایی که با رنگ‌های متفاوت مشخص شده راهنمایی  شوند. در محل پارکینگ‌ها با پرچم‌های خاصی پارکینگ هر یک از شهرستان‌ها مشخص شده است.

رییس ستاد ارتحال امام خمینی (ره) در شهرداری تهران همچنین از استقرار 500 نفر از نیروهای آتش‌نشانی به همراه 250 انواع دستگاه‌های سبک و سنگین در پهنه‌های مختلف حرم مطهر امام خمینی (ره) خبر داد و افزود: طی چند روز آینده مکان‌هایی که ممکن است در بحث نورپردازی مشکلاتی داشته باشند، شناسایی و رفع عیب خواهند شد. همچنین با دستگاه‌های ذی‌ربط همچون آب و برق مکاتبه کرده‌ایم که در روز چهاردهم قطع خدمات نداشته باشند اما با این حال پیش‌بینی‌های لازم برای جایگزینی در این حوزه‌ها انجام شده است.

یزدانی به آمادگی صددرصدی شهرداری تهران برای حمل و نقل زائران به حرم مطهر خبر داد و افزود: اتوبوسرانی، مترو و تاکسیرانی آمادگی کامل برای جابه‌جایی زائران حرم مطهر را دارا هستند و برای تسهیل جابه‌جایی زائران با پلیس راهور، هماهنگی‌های لازم انجام شده است. 25 مسیر اتوبوسرانی برای جابه‌جایی زائران امام دل‌ها در نظر گرفته شده است.

رییس ستاد ارتحال امام خمینی (ره) در شهرداری تهران تاکید کرد: دو منطقه یک و 20 به دلیل وجود بیت امام و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برنامه‌های  ویژه‌ای را در روز 14 خردادماه انجام خواهند داد. در سطح شهر نیز تبلیغات محیطی در روز یازدهم آغاز خواهد شد و تابلوهای سطح شهر به نمایش عکس‌ها و تصاویری از امام خمینی (ره) مرتبط با سالگرد ارتحال اختصاص داده می‌شوند.

یزدانی از برپایی سه پردیس فرهنگی – قرآنی توسط معاونت اجتماعی شهرداری تهران در محدوده حرم مطهر امام خمینی (ره) خبر داد و افزود: در کنار مکان‌هایی که ویژه پذیرایی زائران برای افطار در نظر گرفته شده، پردیس‌های فرهنگی و قرآنی برپا خواهند شد. همچنین در تمامی این محدوده، آمبولانس‌ها و تجهیزات پزشکی مستقر هستند و با تقسیم‌بندی انجام شده، پزشکان متخصص برای خدمات رسانی به زائران وجود خواهند داشت.

رییس ستاد ارتحال امام خمینی (ره) در شهرداری تهران در تشریح راهنمایی زائران در پارکینگ‌ها گفت: هدایت زائران در پارکینگ‌ها توسط بسیج شهرداری تهران و با لباس مجزا و متحدالشکلی انجام خواهد شد. در تمام طول برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) نیروهای شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران حضور خواهند داشت.

 در ادامه این مراسم، انصاری رییس ستاد ارتحال امام خمینی (ره) از تلاش نیروهای شهرداری تهران تشکر کرد و افزود: شهرداری تهران 27 سال است که در برگزاری این مراسم مسوولیت‌های مهمی را برعهده گرفته و در سال‌های اخیر نیز تلاش گسترده و کارهای ماندگاری را برای برگزاری این مراسم انجام داده است که جای تقدیر دارد، امروز 80 درصد کارهای اجرایی این مراسم در پهنه حرم برعهده شهرداری تهران است. این اقدامات شهرداری تهران به همراه سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها موجب شده تا بسیاری از مشکلات گذشته مرتفع شود.

رییس ستاد ارتحال امام خمینی (ره) ابراز امیدواری کرد: در روز 14 خردادماه سالگرد امام خمینی (ره)، شاهد حضور گسترده زائران و خیل عظیم وفادار راه امام خمینی (ره) باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.