محمد قمی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب پیش از برگزاری انتخابات از آحاد مردم حتی کسانی که به نظام اعتقادی ندارند برای حضور در انتخابات دعوت کردند و مردم نیز با مشارکت حداکثری در این عرصه مهم سیاسی حضور یافتند، حال اگر قرار باشد رأی مردم چون به نامزد خاص داده نشده حرام باشد و آراء دیگران حلال ، این گفته با تفکر رهبر معظم انقلاب نیز مغایرت دارد.
وی افزود: باید به کسانی که حلال و حرام بودن آراء مردم را عنوان کردند اظهار داشت شما میزان و ملاک تشخیص این امر نیستید و اصولا دستگاه و نرم افزاری نیز برای تعیین حلال و حرام بودن آراء وجود ندارد، تمام کسانی که روز 29 اردیبهشت پای صندوق رأی حاضر شده و به اقتدار نظام رأی دادند پاک و سالم در این عرصه حضور یافتند.
وی با اشاره به این که تفکر حرام و حلال دانستن آراء مردم سبب تفرقه و دوقطبی شدن جامعه می شود افزود: این که آراء خانواده ای که 5 شهید تقدیم اسلام کرده به دلیل آن که به روحانی بوده حرام است و رأی کسی که به خاطر تتلو به رئیسی رأی داده حلال است تفکری متحجرانه است که با تفکر امام راحل و رهبر معظم انقلاب مغایرت دارد و باید جلوی ترویج آن را گرفت.
نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: باید به خاطر حضور 41 میلیون نفری مردم در انتخابات به خود ببالیم ، بیان چنین حرف هایی همسو شدن با دشمن و ریختن آب در آسیاب دشمنان قسم خورده نظام است.
وی بیان کرد: ما نباید همسو با دشمن، حرف او را به زبان آوریم، باید به مردم و حضور میلیونی آنان در صندوق های رأی ارج نهاد نه این که با حرف های تفرقه افکنانه ، شیرینی این حضور را در کام مردم تلخ کرد.
وی تأکید کرد: امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان به وحدت و همدلی نیاز دارد، واقعیت این است که از میان چهار نامزد ریاست جمهوری فقط یک نفر برگزیده می شود و او رئیس جمهور تمامی ملت حتی مخالفان خود نیز است.
قمی گفت: شورای نگهبان به طور کامل بر روند انتخابات نظارت دارد، مگر می شود تخلفی در روند اجرای انتخابات رخ داده باشد و شورای نگهبان آن را تأئید کند.
وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها از حضور مردم در صحنه انتخابات تقدیر کرده اند باید سوال کرد آیا رهبری از آراء حرام مردم تشکر می کند که این افراد چنین مطالبی را بیان می کنند.
وی گفت: کسانی که تفکر حرام و حلال بودن آراء را مطرح کرده اند باید در فرصت ماه مبارک رمضان به خداوند متعال پناه برده و از ایجاد دو دستگی در کشور پرهیز کنند.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.