به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ در بیستم فروردین امسال وقوع یک فقره سرقت به عنف منزل در خیابان حبیب اللهی از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 به کلانتری 118 ستارخان اعلام شد.
با حضور مأموران در محل مشخص شد مردی میانسال پس از ورود به خانه ی متعلق به یک زن 65 ساله بیش از 80 میلیون تومان طلا و جواهرات و وجوه نقد داخل منزل را سرقت و متواری می شود.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف منزل و به دستور بازپرس شعبه چهاردهم دادسرای ناحیه 2 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
مالباخته به کارآگاهان گفت: ساعت 15 بود که زنگ خانه زده شد و فردی که خودش را مأمور بانک معرفی کرد، مدعی شد که من در قرعه کشی بانک برنده چند میلیون تومان وجه نقد شدم؛ به این بهانه این شخص وارد خانه شد و درخواست مدارک شناسایی کرد تا پول قرعه کشی را تحویل دهد.
وی افزود: برای آوردن مدارک شناسایی به سراغ کمددیواری داخل یکی از اتاق ها رفته بودم که ناگهان به سمت من حمله ور شد و تمامی طلا و جواهرات و وجوه نقد را از داخل کمد برداشت و متواری شد.
کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با توجه به شیوه و شگرد سرقت به بررسی وقوع سرقت های مشابه پرداخته و مطلع شدند که سرقت های مشابه دیگری در دیگر مناطق تهران دقیقا به همین شیوه و شگرد رخ داده است.
بررسی اظهارات تمامی مالباختگان نشان داد که فردی با مشخصات یکسان و تحت عناوین مأمور اداره بیمه و یا کارمند بانک و به بهانه های پرداخت حقوق مستمری و یا برنده شدن افراد در قرعه کشی بانک به در منازلی که در تمامی آنها افراد سالخورده ( عمدتا پیرزن ) زندگی می کنند ، مراجعه و اقدام به زورگیری و سرقت می کند و نهایتا با یک دستگاه موتورسیکلت طرح ویو آبی رنگ از محل متواری می شود.
براساس این گزارش با بهره گیری از اظهارات شکات و مالباختگان در خصوص مشخصات ظاهری سارق، شیوه و شگرد سرقت و نهایتا بهره گیری از سوابق مجرمان سابقه دار، متهم به نام «فریدون . ن» ( متولد 1346 ) شناسایی شد.
بررسی سوابق فریدون حکایت از آن داشت که این شخص از مجرمان سابقه دار و حرفه ای با 13 سابقه دستگیری و زندان است.
سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در مورد این خبر گفت: کارآگاهان با بهره گیری از اطلاعات موجود در سوابق متهم اقدام به شناسایی آخرین محل سکونت وی در محدوده میدان شهدای هفتم تیر کرده اما این شخص به واسطه اقدامات مجرمانه از سوی خانواده طرد و در حال حاضر بلامکان می باشد؛ در ادامه پیگیری پرونده و برای دستگیری این متهم سابقه دار و حرفه ای و همچنین شناسایی سایر شکات و مالباختگان احتمالی ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر این شخص از سوی بازپرس پرونده صادر شده است.
وی ادامه داد: از تمامی شهروندان که موفق به شناسایی تصاویر متهم شده و اطلاعاتی در خصوص مخفیگاه و یا محل های تردد این شخص دارند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود در این خصوص را از طریق شماره تماس 21869006 در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهنـد؛ همچنین از شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند نیز دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه دوم پلیس آگاهی در جنت آباد شمالی – خیابان شاهین شمالی مراجعه کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/9343 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.