نعمت الله ترکی روز دوشنبه در پایان دومین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران که در استانداری برگزار شد، به خبرنگار ایرنا، گفت: در سال گذشته و در مجموع 7 هزار میلیارد تومان اعتبار از محل درآمد مالیات بر ارزش افزوده در استان توزیع شده که بخش اعظم این رقم یعنی 4 هزار میلیارد تومان آن به شهرداری پرداخت شده است.
وی ادامه داد: سقف کل اعتبارات عمرانی و جاری استان تهران در سال 96 حدود سه هزار و 400 میلیارد تومان است و حدود 8 درصد از کل منابع درآمدی استان تهران به این استان تخصیص داده شده است.
وی افزود: از این رقم، یک هزار و 850 میلیارد تومان را بودجه ملی تشکیل می دهد که برای اجرای پروژه از سوی دستگاه های ملی در استان تهران در نظر گرفته شده و 350 میلیارد تومان هم مصوب استانی است که به ترتیب میان 16 فرمانداری توزیع شد که از بیستم خرداد نیز برای پروژه هایی که نیاز اساسی دارند تقسیم بندی می شوند.
به گفته ترکی، در سال 95 و در بخش عمرانی حدود 50 درصد از کل بودجه عمرانی استان تهران تخصیص و جذب شد و خوشبختانه طبق اسناد خزانه ای هم همه نقدینگی ها و مطالبات پیمانکاران در استان پرداخت شد و برای سال 96 نیز حدود 3400 میلیارد تومان قطعا تحقق می یابد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران اظهار کرد: پروژه های اثرگذاری که امسال برای استان تهران تعریف شده نیز بصورت مساله محور در دستور کار شورای برنامه ریزی و توسعه قرار گرفته که اولویت هایی مانند تامین آب شرب استان تهران، احداث تصفیه خانه های فاضلاب، محیط زیست ، حمل و نقل عمومی و آلودگی هوا را در این زمینه اجرا خواهیم کرد.
وی همچنین از تهیه طرحی برای تعیین بودجه مستقل جاری برای فرمانداری های 16 گانه استان تهران و ارائه آن به وزارت کشور خبر داد و گفت: با این اقدام، فرمانداری ها دغدغه تامین هزینه های جاری را نخواهند داشت.
وی گفت: در صورت تایید وزارت کشور، از این پس فرمانداری های استان تهران نیز مانند دستگاه های اجرایی دارای بودجه تفکیکی خواهند بود که می تواند علاوه بر شفاف سازی بودجه، مشکلات بودجه ای فرمانداری ها را برطرف کند.
به گزارش ایرنا، در نشست امروز شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران، محمدامامی امین معاون امور اقتصادی استانداری نیز مشکل کمبود اعتبارات جاری فرمانداری ها را عنوان کرد و خواهان چاره جویی برای این مساله در بودجه 96 شد.
وی افزود: به دلیل اینکه هر سال بودجه استانداری با 15 میلیارد تومان کسری اعتبار بسته می شود، این مساله باعث شده که فرمانداری های استان برای تامین هزینه های جاری از قبیل آب، برق، گاز و.. مشکلاتی داشته باشند که بخصوص در 2 سال اخیر مشکلاتی برای فرمانداران ایجاد کرده است.
خبرنگار: یحیی معماری - انتشار دهنده:محسن فتاحی
تهرام 6539**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.