به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران، ایلوش وزیری با بیان اینکه این اقدام موجب بهینه سازی جریان ترافیک و کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا می شود افزود: در پل صدر پنج رمپ فرعی شامل ورودی‌های کاوه، قیطریه، کامرانیه و امام علی (ع) در عرشه شمالی و همچنین ورودی مدرس در عرشه جنوبی وجود دارد که عملیات مدیریت رمپ در این پنج نقطه اجرا می شود.
وی هدف از مدیریت رمپ را ایجاد تعادل میان ظرفیت بزرگراه و تقاضای تردد در رمپ ذکر و خاطرنشان کرد: این امر با استفاده از تنظیم تعداد وسایل نقلیه‌ای که وارد بزرگراه می‌شوند، صورت می گیرد.
وزیری افزود: عملیات مدیریت رمپ با تقسیم و کنترل وسایل نقلیه‌ای که قصد وارد شدن به مسیر اصلی را دارند موجب کاهش تراکم بزرگراه و همچنین کاهش احتمال تداخل در ناحیه ادغام مسیر اصلی با خروجی رمپ می‌شود.
وی یادآور شد: در نتیجه مدیریت رمپ با کنترل تعداد وسایل نقلیه‌ای که وارد مسیر اصلی بزرگراه می‌شوند، جریان ترافیک را ثابت و روان نگه می‌دارد.
مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران تأکید کرد: برای عملکرد صحیح مدیریت رمپ، داده‌های شناسگرهای نصب شده در مسیر اصلی و داده‌های شناسگرهای موجود در رمپ به صورت آنلاین جمع آوری و تحلیل شده و براساس این سیستم، میزان تردد و ورود به پل در راستای روانی ترافیک کنترل می‌شود.
وی اظهار کرد: بنابراین اگر ظرفیت پل به گونه‌ای باشد که موجب ترافیک شود با نصب چراغی همانند چراغ‌های تقاطع، رانندگان حق ورود بر روی پل صدر را نخواهند داشت و در زمان جراغ قرمز لازم است پشت خط ایست توقف کنند؛ این سیستم کنترل میزان تردد خودرو‌ها را برحسب ظرفیت تعیین می‌کند.
وزیری افزود: بکارگیری سیستم کنترل رمپ موجب بهبود ضریب اشغال مسیر اصلی در زمان اوج ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی معبر می شود، البته این سیستم آثار معکوسی بر وضعیت جریان ترافیک در داخل رمپ ها نیز دارد که بر اساس اولویت تعیین شده برای مسیر اصلی در مجموع نتیجه مطلوبی حاصل شده است.
مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران گفت: پس از انجام مطالعات شبیه سازی ترافیکی در محورهای دماوند، شهید همت و آزادگان در مجموع 44 سیستم کنترل رمپ جانمایی شده که از این تعداد پنج سیستم در محور پل صدر به بهره برداری رسیده است.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/9353**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.