به گزارش ایرنا، سیدشهاب الدین چاوشی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان قرچک افزود: عده ای به بهانه واهی عدم توانایی دولت در ایجاد شغل دست به تخریب زدند، امروز دولت باید ظرفیت خود را نشان داده و این فرصت را برای آنانی قائل شود که در دوران تبلیغات وعده ایجاد 5 میلیون شغل به مردم داده و گفتند که این امر را در تابلوهای شهری به نمایش می گذارند.
وی اظهار کرد: قانون به دولت این اختیار را می دهد که اختیارات کلی دولت را در موضوعی خاص به وزارتخانه و یا افراد واگذار کند، بنابراین هر کس که می تواند شغل ایجاد کند بیاید و دولت را یاری کند، مردم در انتخابات به وعده غیرکارشناسانه ایجاد شغل رأی ندادند و برنامه های دولت را پذیرفتند.
چاوشی با اشاره به این که رئیس جمهوری بارها اعلام کرده که از همه ظرفیت های کشور استفاده می کند افزود: دولت آماده است تا از تمامی ظرفیت های جامعه حتی مخالفین خود استفاده کند، مخالفین دولت اگر می توانند 5 میلیون شغل ایجاد کنند ، یک میلیون شغل هم ما تخفیف می دهیم ولی وارد میدان شوند.
وی تصریح کرد: بر اساس توصیه رهبر معظم انقلاب، همه افراد می باید با دولت همراهی کنند، امروز دوره تخریب گذشته و همه باید دست در دست همدیگر کاری کنیم تا کشور که در منطقه حساس و پرخطری قرار گرفته، اقتدار خود را به رخ جهانیان بکشد.
چاوشی گفت : وزیر دفاع عربستان یک ماه قبل اعلام کرد که باید جنگ و درگیری را به داخل مرزهای ایران بکشیم و فردای انتخابات ، آمریکا با عربستان قرارداد نظامی بست ، این بدان معناست که شرایط کشور بسیار حساس و نیازمند همدلی و وحدت همه نیروهای انقلاب است.
وی تصریح کرد: آن 16 میلیون نفری که به دولت رأی ندادند جزء آحاد مردم بوده و دشمن ما نیستند، برای مومنین و دوستداران اهل بیت خوب نیست که این تخریب ها در جامعه رواج یابد، کسانی که به دولت رأی ندادند متحجر نیستند و طرفداران دولت نیز لاابالی نیستند.
معاون استاندار تهران تأکید کرد: وقتی ما دشمنان مشترک داریم نباید سر هر موضوعی با هم مجادله کنیم ، ما در کشوری مسلمان زندگی می کنیم و نباید اختلافات سیاسی را دامن بزنیم ، برای وحدت هزاران دلیل وجود دارد ولی برای ایجاد تفرقه یک دلیل نیز وجود ندارد.
وی بیان کرد: هر کسی که داخل نظام مسئولیتی را بر عهده دارد نمادی از حاکمیت است، آن فرد روستایی که نمی تواند با رهبر و یا رئیس جمهوری ارتباط داشته باشد ، عملکرد دهیار را به پای نظام می نویسد و عملکرد خوب او مردم را به نظام دلبسته تر می کند.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران افزود: مخالفان دولت باید انصاف و ادب را رعایت کنند و باید در دینداری کسی که انصاف را در زندگی رعایت نمی کند شک کرد، نباید تصور کرد ما حق مطلق و دیگران کفر هستند ، موافقان دولت نیز باید با دیگران مدارا کرده و مخالفان را تحقیر نکنند.
وی با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری تصریح کرد: اگر آراء مردم حق الناس است ، پذیرش نتیجه انتخابات نیز حق الناس است ، خدشه وارد کردن به نتیجه انتخابات عادت بدی است که متأسفانه افرادی تلاش دارند به آن دامن بزنند.
وی گفت: امروز دنیا می گوید ایران امن ترین انتخابات را برگزار کرده ولی عده ای می خواهند در سلامت انتخابات تشکیک کرده و شیرینی این پیروزی در کام ملت را تلخ کنند، هر دو جریان با هم رقابت کردند ولی خواست اکثریت به ادامه کار دولت بود.
چاوشی گفت: نظام جمهوری اسلامی با اعتماد مردم بنا شده و با همین اعتماد مردم ، حیات سیاسی اش ادامه می یابد و این اعتماد در انتخابات محقق می شود.
وی بیان کرد: شاید در صحنه هایی مانند راهپیمایی 22 بهمن نتوان میزان حضور مردم را به عدد و رقم بیان کرد ولی در انتخابات که با عدد و آمار سروکار داریم می توان این پشتیبانی مردمی را به خوبی بیان کرد، مشارکت 73 درصدی مردم در انتخابات که پس از رفراندوم بی سابقه بود همه را به این باور رساند که مردم همواره در کنار نظام قرار دارد.
وی در ادامه تخریب بزرگان نظام را تقبیح کرد و گفت: یک زمانی افرادی تندرو و افراطی آیت الله هاشمی رفسنجانی را که مردم به ایشان لقب سردار سازندگی دادند تخریب کرده و او را سردار شرمندگی نامیدند، توده مردم قضاوتشان را نسبت به مسئولان نظام انجام می دهند ، اگر یکپارچگی خود را از دست دهیم همه چیز را می بازیم.
معاون استاندار تهران با اشاره به سفر ترامپ به عربستان و انعقاد قرارداد480 میلیارد دلاری تجاری با عربستان گفت : 110 میلیارد دلار قرارداد اقتصادی آمریکا و عربستان مربوط به تسلیحات و تجهیزات نظامی است آن هم در دیداری که محور گفتگوی آن ها ایران بوده و این نشان می دهد که دشمنان نظام در مقابله با ایران مصمم هستند.
وی گفت : امروز آمریکا ، رژیم صهیونیستی، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس مدعی هستند که ایران خطری جدی برای منطقه است ، آنها به ایران هراسی روی آورده اند و بعضی از دوستان از این مسئله مهم غافلند و می گویند که برجام چه دستاوردی برای ما داشته است، معاون استاندار تهران تاکید کرد: همین که جهان به این باور رسید که ایران بر اساس فرمایشات رهبری معظم انقلاب اسلامی به دنبال سلاح هسته ای نیست دستاور عظیم برجام است.
وی تأکید کرد: امروز به واسطه تلاش های دولت ، هدایت های رهبر معظم انقلاب و مقاومت مردم ، تحریم ها شکسته شده و ایران توانسته سهمیه فروش نفت به میزان 2 میلیون و 800 هزار بشکه را از اوپک پس بگیرد ، مهم موفقیت ایران است و اینکه این موفقیت را رییس دولت اصلاحات، احمدی نژاد و یا روحانی کسب کرده، خیلی مهم نیست.
چاوشی گفت: هدف اصلی استکبار ترویج موج اسلام هراسی است ، آنان از رواج اسلام در جهان هراس دارند که اگر استکبار در دستیابی به این هدف موفق شود کار اسلام در ایران و منطقه با مشکل مواجه می شود که البته این توطئه حاصل نمی شود به این شرط که نفس را زیر پا بگذاریم و اگر قصد خدمت داریم جنجال به پا نکنیم .
وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب به همه مردم حتی کسانی که با نظام زاویه دارند توصیه کردند که در پای صندوق های رأی حاضر شوند ، معجزه صندوق های رأی فقط این نیست که رئیس جمهوری را معرفی کند بلکه به این است که دشمنان به این باور رسیدند که مردم ایران در منطقه مملو از آتش و خون ، با حضور با شکوه خود می توانند سالم ترین انتخابات را برگزار کنند.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که این پیروزی برای ملت است ، نباید درگیر این شویم که دیروز چه حرف ها و تهمت هایی زده شد، کسانی که وارد میدان شده و با یکدیگر به رقابت پرداختند نزد خدا از اجر برخوردارند که اگر رقیبی وجود نداشت ، قهرمانی معنایی نداشت.
وی بیان کرد: اگر در جریان انتخابات رقیب نتوانست پیروز شود نباید تحقیر و یا تخریب شود ، دیدگاه ما می گوید که به او احترام گذاشته و تکریمش کنیم.
وی گفت : این که رهبری به فردی توصیه کرد که وارد انتخابات نشده و کشور را در معرض چالش امنیتی قرار ندهد و کشور را دوقطبی نکنیم به معنی ممانعت از رقابت دو یا چند حزب نیست ، لازمه برگزاری انتخابات رقابت است ، دو قطبی کردن به معنی سفید و سیاه دیدن موضوعات است که رقیب فکر کند خود حق مطلق و طرف مقابل باطل است .
وی تأکید کرد: هر کسی که تصور می کند از شایستگی برخوردار است باید وارد میدان رقابت شود ، در جریان برگزاری تبلیغات اگر برخی از اتهامات وارد نمی شد بهتر بود ، افراد در جریان تبلیغات به جای جنبه های اثباتی به صورت سلبی برخورد کردند ، نباید خدمات و زحمات دولت را نادیده گرفت و مردمی که در منطقه پر از آتش به زندگی و آینده دل بسته اند را ناامید کرد.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7254**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.