به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، سمانه زمانی با اشاره به برنامه های اجرایی ادارات سلامت مناطق 22گانه به مناسبت ماه مبارک رمضان 1396 اظهار کرد: حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان، استفاده از ظرفیت بالای مساجد در ارائه خدمات سلامت به شهروندان در ماه مبارک رمضان، حساس سازی و جلب توجه بیشتر شهروندان به مسائل مربوط به سلامت جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی از اهداف برگزاری این برنامه هاست.
زمانی تقویت نقش اعضای کانون خادمین سلامت مساجد در سطح محله، ارتقای حس همدلی و نوع دوستی در بین شهروندان با برپایی ایستگاه های اهدای خون و سفره های افطاری را از دیگر اهداف برگزاری برنامه های ادارات کل سلامت شهرداری تهران در مناطق 22گانه شهر تهران عنوان کرد.
وی گفت: برنامه های حوزه سلامت در ماه مبارک رمضان در هفت محور شامل اقدامات بهداشتی، ایمنی و پیشگیری از حوادث در مساجد، سلامت در ضیافت، برپایی ایستگاه های اهدای خون، آموزش و مشاوره سلامت معنوی و تغذیه سالم، برگزاری مراسم افطاری در محلات محروم، عیادت از منازل سالمندان و معلولان منتخب و راه اندازی پایگاه های سلامت در روز جهانی قدس از ششم خردادماه تا چهارم تیرماه سال جاری در مناطق 22گانه شهرداری تهران اجرا می شود.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به اقدامات بهداشتی، ایمنی و پیشگیری از حوادث در مساجد افزود: باتوجه به اینکه در ایام ماه مبارک رمضان حضور و تردد نمازگزاران در مساجد افزایش می یابد، برای جلوگیری از بروز حوادث در مساجد بهتر است با مشارکت و ظرفیت خادمین سلامت مساجد اقدامات ایمنی و بهداشتی مورد توجه قرار گیرد.
زمانی از برپایی پایگاه های سیار ارائه خدمات سلامت در فاصله افطار تا سحر در مساجد پایتخت خبر داد و گفت: در برنامه «سلامت در ضیافت» خدماتی همچون مشاوره روان شناسی، ارائه مشاوره تغذیه و طب اسلامی، مشاوره پزشکی، برگزاری مسابقات سلامت، غربالگری فشار خون، تهیه و توزیع اقلام آموزشی با محوریت ماه مبارک رمضان خدمت رسانی می کند.
وی افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی سلامت محور از قبیل آموزش مهارت های زندگی، بهداشت فردی و گروهی، نقش آموزه های دینی در ارتقای سلامت، سخنرانی های آموزشی بعد از اقامه نماز در مساجد، فعالیت های ویژه برای کودکان (قصه گویی، نقاشی، مسابقه و ...) به نمازگزاران روزه دار خدمت رسانی می کند.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به برپایی ایستگاه های اهدای خون در ماه مبارک رمضان گفت: به همت کانون خادمین سلامت مساجد با مشارکت کانون اهدای خون و با همکاری اداره کل سلامت و سازمان انتقال خون ایستگاه های ثابت در برخی مناطق از جمله 20 و 2 و ایستگاه های سیار انتقال خون برای ارائه تسهیلات لازم به نمازگزاران و اعضای کانون خادمین سلامت مساجد در مناطق مختلف مستقر می شود.
زمانی، آموزش و مشاوره سلامت معنوی و تغذیه سالم را از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان عنوان کرد و افزود: برنامه های آموزشی و مشاوره ای با حضور کارشناسان متخصص (تغذیه، طب سنتی، سلامت معنوی) در سطح خانه های سلامت و مساجد برگزار می شود.
وی گفت: برپایی مراسم افطاری با مشارکت کانون های اجتماعی سلامت محور و خیرین در محلات محروم هر منطقه، بازدید از منازل سالمندان و معلولان منتخب با اولویت افراد نیازمند و کم برخوردار و راه اندازی پایگاه های سلامت در روز جهانی قدس از دیگر برنامه های سلامت محور ماه مبارک رمضان است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده: موسی فعایان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.