رضا دباغی شهردار منطقه 3 شهر تهران پیش از این در گفت و گو با یکی از رسانه ها از تعدد مدارس غیردولتی به دلیل ایجاد گره های ترافیکی در این منطقه انتقاد و اعلام کرده بود که دیگر هیچ مدرسه غیردولتی نباید در منطقه 3 راه اندازی شود.
علیرضا کمرئی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره سخنان مطرح شده درباره توسعه مدارس غیردولتی در منطقه 3 و ایجاد گره های ترافیکی در این منطقه اظهار کرد: براساس قانون، مرجع صلاحیت و اظهار نظر در رابطه با محدودیت و توسعه این مدارس وزارت آموزش و پرورش و ادارات کل آموزش و پرورش استان هاست.
وی با بیان اینکه مباحث ترافیکی در حوزه اختیارات شهری قرار گرفته و راه حل های مربوط به خود را دارد، گفت: همان طور که باید معضلات ترافیکی توسط شهرداری تهران، حل شود باید پاسخ های درخور و مناسب به نیازهای آموزشی شهروندان داده شود تا آنان بتوانند از فضای آموزشی، در نزدیکترین محل نسبت به سکونت خود استفاده کنند.
کمرئی افزود: اظهارات کارشناسی در حوزه محدودسازی و توسعه مدارس غیردولتی، فقط از مرجع ذی صلاح آن حوزه پذیرفته می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: سیاست های توسعه ای آموزش و پرورش در حوزه مدارس غیردولتی همچون گذشته ادامه خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، براساس اعلام آموزش و پرورش تهران بیش از یک میلیون دانش آموز در چهار هزار و 500 مدرسه این شهر تحصیل می کنند که یک هزار و 535 مدرسه از مجموع این مدارس غیردولتی هستند، به دلیل بافت منطقه، شرایط اجتماعی، استقبال خانواده ها در مناطق یک تا 6 بیشترین مدارس غیردولتی و منطقه 17کمترین تعداد این مدارس را دارا هستند.
رضا دباغی شهردار منطقه3 شهر تهران در گفت و گو با یکی از رسانه ها گفته بود: تعدد مدارس غیرانتفاعی در منطقه 3 منجر به انجام سفرهای متعدد درون شهری به منطقه از سایر مناطق شده و گره های ترافیکی را دامن می زند زیرا اکثر دانش آموزان این مدارس از سایر مناطق تهران هستند.
رضا دباغی با انتقاد از گره های ترافیکی ایجاد شده به واسطه تعدد مدارس غیرانتفاعی در منطقه 3 پایتخت افزوده: تنها جواب آموزش و پروش به ما این است که با توسعه این مدارس می خواهیم بار دولت را کم کنیم اما این موضوع دلیل بر تراکم این مدارس در یک منطقه نیست.
وی با بیان اینکه دیگر هیچ مدرسه غیرانتفاعی نباید در مدرسه 3 راه اندازی شود، اظهار کرده بود: مدارسی که اکنون وجود دارند، هیچ راه حلی ندارند لذا باید از ساخت و ساز بیشتر جلوگیری کرد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.