احمد مسجد جامعی روز یکشنبه در سیصد و چهل و ششمین جلسه شورای شهر تهران با تشکر از مردمی که ساعت‌ها برای مشارکت در انتخابات در صف ایستادند و همچنین هنرمندان، نویسندگان، فرهیختگان و اصحاب فکر و فرهنگ که مردم را به حضور و مشارکت گسترده در این فعالیت ملی و مدنی دعوت کردند، تاکید کرد که باید ساز و کاری برای همکاری و استفاده از تجربیات شخصیت‌ها و نهادهای علمی، فرهنگی و هنری و همچنین سایر نامزدهای انتخابات شورای شهر پنجم طراحی و اجرایی شود.
وی با بیان اینکه 29 اردیبهشت در ایران به طور عام و در تهران به طور خاص اتفاق بزرگی رخ داد، گفت: مشارکت چشمگیر و کم سابقه مردم در انتخاب ریاست جمهوری و اعضای شوراهای شهر و روستا و بویژه شورای شهر تهران و کلانشهرها، برگ زرینی در تاریخ و رفتار مدنی ایرانیان بود.
مسجد جامعی در ادامه افزود: برگزاری این انتخابات سرنوشت ساز در کمال آرامش کاری خرد مندانه بود و من به نوبه خود به عنوان یک شهروند و نماینده مردم پایتخت، از مردمی که آفرینندگان واقعی این رویداد بودند صمیمانه سپاسگزارم. مردمی که ساعت‌ها انتظار برای رای دادن را در صفهای طولانی تحمل کردند اما از رأی دادن منصرف نشدند. بخصوص از مردمی که به رغم ایستادن در صف، به دلیل کمبود امکانات اجرایی موفق به انداختن رأی خود به صندوق نشدند،‌ تشکر ویژه دارم.
عضو شورای شهر تهران همچنین اظهار کرد: همچنین از مقام معظم رهبری که بر حق الناس بودن رای مردم و لزوم صیانت از تک تک آرا و شور و نشاط و سلامت انتخابات تاکید کردند، صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم.
وی در ادامه تصریح کرد: اصحاب رسانه که در فعالیتی شبانه‌روزی اطلاع‌رسانی کردند و با تلاش خود امکان انتخاب بین راه‌های مختلف را فراهم می‌ساختند و فعالان دلسوز فضای مجازی که کاستی‌های روش‌های سنتی را مرتفع ساختند شایسته تقدیر ویژه هستند.
مسجدجامعی اظهار کرد: نکته‌ای که پیشتر هم گفتم و باز بر آن تاکید دارم، من در بستن هیچ لیستی نقشی نداشتم؛ حتی برای حضور خود در آنها هم تلاش نکردم؛ اما خود را موظف به حمایت از لیستی که بزرگان بر آن صحه گذاشتند می‌دانستم و این نکته‌ای است که در شکل‌گیری و استحکام سرمایه اجتماعی مؤثر است.
وی ادامه داد: دوستان من در شورای فعلی شهر تهران، به اعتقاد من جزو صاحب نظران عرصه شهری هستند که تجربه آنها گران بهاست و شهر ما برای رشد آنها هزینه کرده است؛ حیف است از تجربیات آنها استفاده نشود و امیدوارم سازوکاری برای همکاری و استفاده از تجربیات آنها ایجاد شود.
مسجدجامعی همچنین بیان کرد: این نگاه شامل همه بزرگواران دیگری است که با تکیه بر دانش‌های مختلف و نیت خیرخواهانه نامزد انتخابات پنجمین دوره شورای شهر تهران شدند و با تن دادن به ساز و کار انتخاب لیست واحد از ادامه رقابت صرف نظر کردند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.