به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ محمدمهدی کاکوان گفت: خانمی با مراجعه به پلیس بیان داشت که شخصی ناشناس از طریق یک آیدی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با فریب ایشان فیلمی از وی اخذ و تهدید به انتشار فیلم در فضای مجازی می کند.
وی افزود: با اقدامات انجام شده و مستندات ارائه شده مشخص شد متهم که از دوستان نزدیک وی بوده به دلیل مشکل فیزیکی و از روی حسادت به شاکی طی ترفندی با استفاده از کلاه گیس و تغییر چهره‌، خود را به عنوان پسر معرفی و با فریب ایشان اقدام به اخذ تعدادی عکس و فیلم برهنه از ایشان کرده، پس از مدتی به انگیزه برهم زدن آرامش زندگی ایشان اقدام به ارسال عکس‌ها و فیلم‌ها برای همسر ایشان کرده است.
سرهنگ کاکوان در ادامه گفت: متهم با اقدامات فنی کارشناسان پلیس شناسایی و پس از اخذ دستور قضایی به این پلیس دلالت و به بزه خود معترف و انگیزه‌اش را حسادت و اختلاف با شاکیه عنوان کرد که در نهایت پرونده طی گزارشی به همراه متهم به دادسرا ارسال و برای وی قرار صادر شد.
رئیس پلیس فتا پایتخت با بیان اینکه ارسال عکس و فیلم در شبکه‌های اجتماعی برای دیگران اشتباه است، اظهار کرد: این امر می‌تواند زمینه‌های اخاذی و هتک حیثیت را برای مجرمان حرفه‌ای به وجود آورد.
وی خانواده را رکن اساسی جامعه خواند و افزود: برای حفظ خانواده از هرگونه تهدید در فضای مجازی باید بدانیم مجرمان نیز در این فضا در کمین افراد بوده و پس از اخذ تصاویر و مطالب خصوصی شما اقدام به تهدید خواهند کرد، پس برای حفظ خانواده از انتشار هرگونه عکس و یا فیلم خصوصی در این فضا پرهیز کنیم.
سرهنگ کاکوان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir به واحد ثبت گزارشات مردمی اعلام کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سیدمجید بروجردی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/1109/9343//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.