به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامحسین اسماعیلی عصر یکشنبه در جلسه استاندار با اعضای هیات های نظارت استان تهران با بیان اینکه برای برگزاری یک انتخاب خوب تکالیف سلبی ایجابی داریم گفت: تکلیف ایجابی ما برگزاری انتخاباتی با مشارکت حداکثری و در کمال امنیت و نهایت سلامتی است.
وی با بیان اینکه هر چه برای مشارکت حداکثری فعالیت کنیم کم است و باز هم باید تلاش کنیم که کوچک ترین خدشه امنیتی به انتخابات وارد نشود افزود: برای سلامت انتخابات خیلی زحمت کشیده شده ولی باز هم باید تلاش شود.
رئیس کل دادگستری استان تهران، عدم استفاده از امکانات دولتی به نفع نامزدهای انتخابات و عدم جانبداری و تبلیغ له یا علیه نامزدها توسط مجریان و ناظران انتخابات را تکلیف سلبی دست اندر کاران امر انتخابات برشمرد و گفت: تفاوت من و شما به عنوان مجری و ناظر انتخابات با دیگران این است که همان تبلیغ به نفع نامزد که برای دیگران مجاز است برای ما مجاز نیست حال به هر شکل، عنوان و قالبی که می خواهد باشد.
وی ادامه داد: هرچه نشست های هماهنگی و گفتگو میان مجریان و ناظران انتخابات بیشتر باشد، شاهد کم ترین میزان تخلف خواهیم بود و می توانیم تخلف ها را به صفر برسانیم.
اسماعیلی تاکید کرد: عزیزان ما در حوزه نظارت بر انتخابات علایق و وابستگی هایی به برخی از نامزدها و جریان های سیاسی دارند، آن ها هم این یک هفته باید تنها ناظر برگزاری انتخابات باشند.
رئیس کل دادگستری استان تهران به اعضای هیات های نظارت تاکید کرد: این اندیشه به وجود آمده که انتخابات که برگزار می شود رسیدگی به تخلفات انتخاباتی به فراموشی سپرده می شود و بنده باور دارم که قانون هم در جرایم و تخلفات سبک و هم سنگین حتما باید اجرا شود.
وی خاطرنشان کرد: در دو حوزه قانونگذار سخت گرفته و ما هم سخت می گیریم یکی استفاده از امکانات دولتی و دیگری جانبداری از نامزدها است .
اسماعیلی با ابراز امیدواری اینکه با دقت و صحت عمل به گونه ای رفتار کنیم که ابتدا تکلیف شرعی را رعایت کنیم گفت:ما تنها یک رای داریم و به تشخیص خودمان به صندوق می اندازیم، به سلامت و امنیت انتخابات توجه داریم اما به هیچ نامزدی توجهی نداریم.
خبرنگار: سید جواد آل داود - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.