به گزارش خبرنگار ایرنا، این در حالیست که با تصویب مجلس شورای اسلامی در دوره پنجم شورای شهر تهران شمار اعضای شورا از 31 نفر دوره حاضر به 21 نفر کاهش یافته و همین مساله رقابت های تبلیغاتی را بسیار سنگین و نفس گیر کرده است.
در میان نامزدهای تایید صلاحیت شده این دوره از نام های معروف و مدیران سابق و اعضای ادوار شورای شهر تا افراد گمنام، فرهنگیان، مشاغل آزاد، روزنامه نگاران و سایر اقشار به چشم می خورد.
نکته کلیدی در انتخابات شورای شهر در حوزه تهران، ری و تجریش این است که مردم عمدتا به لیست های انتخاباتی رای می دهند و همین مساله شانس اندکی برای افرادی که به صورت شخصی در میدان رقابت حضور می یابند را باقی گذاشته است.
به نظر می رسد در یک هفته تبلیغات انتخابات شورای شهر تهران، ری و تجریش که تا روز 27 اردیبهشت ادامه خواهد یافت، رقابت اصلی میان 2 طیف اصلاح طلبان و اصولگرایان خواهد بود که هر کدام با لیست های 21 نفری وارد میدان شده اند.
لیست 21+1 اصلاح طلبان که مدتها برای بستن آن پشت درهای بسته نشست هایی برگزار شد، بالاخره اعلام شد و در آن سو اصولگرایان هم با «لیست خدمت» که بیش از نیمی از این افراد را اعضای دوره کنونی شورای شهر تهران تشکیل می دهند، پا به عرصه رقابت ها گذاشته اند.
البته گمانه زنی هایی مبنی بر وجود انشقاق در هر 2 طیف و ارائه لیست های دیگر وجود دارد اما خارج از این 2 جریان سیاسی، لیست های دیگری مانند لیست فرهنگیان، لیست روزنامه نگاران، لیست هنرمندان و ورزشکاران و... هم تهیه شده است.
از نیمه شب دیشب رقابت ها بصورت رسمی و قانونی آغاز شد و امروز در اغلب میادین و چهارراه های شهر شاهد توزیع تراکت، بروشور و سایر اقلام تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دوره پنجم شورای شهر بودیم.
نکته مهم در مورد لیست های انتخاباتی در صورت به پیروزی رسیدن یا کسب اکثریت کرسی های پارلمان شهری تهران این است که برنده ها می توانند شهردار تهران را از میان افراد همسو با تفکر و جریان های خود انتخاب کنند به همین دلیل انتخابات این دوره علاوه بر اینکه انتخاب 21 نفر از اعضای شورای شهر تهران، ری و تجریش است، به نوعی انتخاب شهردار آینده تهران را هم در پی دارد.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز 29 اردیبهشت همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور برگزار می شود.
56 میلیون و 410 هزار و 234 نفر در انتخابات پیش رو در سراسر کشور می توانند رای دهند که از این تعداد، یک میلیون و 350 هزار و 294 نفر آنان رای اولی هستند.
خبرنگار: یحیی معماری**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
6539 / 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.