به ایرنا ، مجتبی بوربور روز چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ورامین که در محل اداره صنعت ، معدن و تجارت این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی و رفع مسائل و مشکلات آنان از وظایف اصلی دستگاه های اجرایی است.
وی افزود : حفظ عملکرد ، ارتقا میزان تولید و راه اندازی واحد های تولیدی مشکل دار در سایه حمایت از بخش خصوصی میسر می شود که این مهم به رونق و ایجاد اشتغال منجر می شود.
وی تصریح کرد: واحدهای تولیدی با مشکلاتی نظیر سرمایه در گردش ، بدهی‌ها و برخی جرائم بیمه ای و مالیاتی معوقعه آنها مواجه اند و می باید این مشکلات با تعامل مناسب بین ادارت مختلف برطرف شود.
بوربور گفت : ورامین از ظرفیت های بالقوه ای در تولید و اشتغال برخوردار می باشد و لازم است تا مدیران با اهتمام بیشتری به این ظرفیت ها توجه کرده و با همکاری و تعامل مناسب زمینه توسعه فعالیت های اقتصادی شهرستان را در سایه رفع مشکلات تولید کنندان فراهم کنند.
وی با تأکید بر نظارت صحیح بر هزینه تسهیلات بانکی در مسیر تولید گفت : بانک های عامل می باید با ساز و کار قانونی و نظارتی و تدوین شیوه نامه ای جامع ، بر نحوه هزینه کرد تسهیلات در محل مورد نظر تولید و ایجاد اشتغال نظارت کنند.
معاون فرماندار ورامین اظهار کرد: شهرستان ورامین با دارا بودن سه شهرک صنعتی چرمشهر ، سالاریه ، شهید ملاآقایی و یک منطقه صنعتی در خیرآباد ، از 750 واحد تولیدی خرد ، متوسط و بزرگ برخوردار است.
بوربور افزود : از مجموع واحدهای تولیدی ، 330 واحد مجوز صنعتی و 420 واحد مجوز از اتحادیه های مختلف دارند که بیشتری تعداد آن ها در منطقه صنعتی خیرآباد جنوبی مستقر می باشند.
وی میزان اشتغال واحدهای تولیدی با مجوز صنعتی را در حدود 5 هزار نفر به صورت مستقیم اعلام کرد.
معاون فرماندار ورامین گفت : در حال حاضر 145 واحد تولیدی چرم و سالامبور در شهرک صنعتی چرمشهر ، بزرگترین شهرک صنعتی تخصص چرم کشور مشغول به فعالیت می باشند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.