به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی فرهنگسرای اخلاق، ملوک سیدآبادی مدیر فرهنگی هنری منطقه چهارده و رئیس فرهنگسرای اخلاق با بیان اینکه جشن های خودجوش و آذین بندی کوچه ها و خیابان ها ارزشمند است، گفت: این فرهنگسرا در قالب جشنواره «شور انتظار» از عاشقان بقیه الله که با شور و شوق تولدش، به تزئین خیابان ها و کوچه ها پرداخته و با خیزش خودجوش دینی و فرهنگی، ارادت خود را به آستان آن حضرت اعلام می کنند، سپاسگزاری کرده و خدمتگزاران این عرصه را برای فعالیت هر چه بهتر در سال های آتی تشویق می کند.
رئیس فرهنگسرای اخلاق، تقویت هویت دینی و تقویت روح همگرایی و همکاری در فعالیت های مذهبی محلات و تقویت مشارکت های اجتماعی را از جمله اهداف جشنواره «شور انتظار» عنوان کرد.
سیدآبادی با اشاره به مراحل اجرایی این جشنواره گفت: در مرحله اول، مشخصات و نشانی مکان های آذین بندی شده در 21 محله منطقه چهارده با همکاری شورایاران، ائمه محترم جماعات، معتمدین در محلات توسط مراکز فرهنگی تابعه از 11 تا 17 اردیبهشت ماه سالجاری احصا شده و در مرحله دوم، کارشناسان ارزیاب و عکاسان از 18 تا 22 اردیبهشت براساس شاخص های 18 گانه به ارزیابی آذین بندی های محلات می پردازند.
مدیر فرهنگی هنری منطقه چهارده، رعایت موازین اصلاح الگوی مصرف، استفاده از عناصر ایرانی ـ اسلامی آذین بندی، عدم ایجاد مزاحمت برای عموم شهروندان، عدم آلودگی محیط، استفاده از پیام های اخلاقی، میزان مشارکت شهروندان، ضریب ایمنی نوآوری و ابتکار در آراستن محیط، تناسب میان محیط و آراستگی، تسهیلات و برنامه های جنبی را از جمله شاخص های ارزیابی آذین بندی های محلات عنوان کرد.
وی افزود: فرم های ارزیابی آذین بندی های محلات 21 گانه منطقه چهارده در کمیته داوری در فرهنگسرای اخلاق بررسی و از هر محله، یک آذین بندی برتر انتخاب شده و روز چهارشنبه(27 اردیبهشت ماه) در آیین اختتامیه از دست اندرکاران آنها با حضور شورایاران، نهادهای مردمی، ائمه محترم جماعات و مسئولان محلی و منطقه ای تجلیل خواهد شد.
سیدآبادی گفت: برپایی نمایشگاه عکس های برگزیده از آذین بندی ها در نگارخانه کلک خیال از برنامه های جنبی جشنواره «شور انتظار» است.
فرهنگسرای اخلاق در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی جنب بوستان گلزار واقع است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روزی با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:‌موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.