به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا عارف عصر دوشنبه در آیین سی و سومین بزرگداشت مقام معلم در سالن امام علی(ع) آموزش و پرورش منطقه پنج تهران ضمن تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری و شهدای مدافع حرم و شهدای معلم با اشاره به مشکلات معیشیتی معلمان اظهار کرد: همه از این مشکلات آگاهیم و مطالبات به حق معلمان را همه قبول دارند، برای حل این مشکلات تلاش شده و اما حتما باید با هماهنگی بیشتر با همکاری بیشتر نهادهای ذیربط از جمله دولت و مجلس ما بتوانیم دغدغه معیشتی معلمان را کم کنیم تا به منزلت معلمان به عنوان مسئله اصلی بپزدازیم و امیدواریم دولت آینده جدی تر حل مشکلات معیشتی معلمان را پیگیری کند.
وی با بیان اینکه هفته بزرگداشت معلم تجلیل از نقش معلمان در جامعه و رشد و توسعه کشور است، افزود: روز معلم روزی است که به چالش ها و مسایل و مشکلات معلمان بپردازیم.
عارف با بیان اینکه فساد یک واقعیت در جامعه است، گفت: قشر معلم از فساد مصون است، معلم اگر خدایی نکرده بخواهد فسادی کند، نمی تواند به ثمر بنشیند و این خیلی ارزشمند است و ما باید قدر این قشر را بدانیم و امیدواریم با برنامه ها و تلاش هایی که می شود منشا فساد در جامعه ریشه کن شود.
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه و اهمیت آموزش و پرورش در جامعه اظهار کرد: سهم نیروی انسانی در برنامه های توسعه غیرقابل انکار نبوده و باید بپذیریم در هر نظام با هر گونه رویکرد اصلی در توسعه و پیشرفت و دستیابی به مطالبات جوامع لازمه آن نیروی انسانی است.
وی افزود: سیاست اقتصاد مقاومتی امروز به عنوان سیاست کلی جامعه، مبتنی بر منابع انسانی است، یکی از شاخص های اقتصاد دانش بنیان اقتصادی مبتنی بر دانش و آموزش است که حداقل باید تولید ناخالص داخلی را به خودش اختصاص دهد، جایگاه نیروی انسانی تحصیلکرده که تربیت این نیرو برعهده معلم است، مورد توجه قرار می گیرد.
عارف با اشاره به مشکلات معیشت و منزلت معلمان اظهار کرد: منزلت معلم مهمترین مسئله ما است اما متاسفانه به دلایلی در سال های گذشته کمتر به موضوع منزلت پرداختیم، گفتمان قالب معلمان، معیشت محوری بوده است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید بحث منزلت معلم را در جامعه دنبال کنیم و ارتقای منزلت معلم به حد دغدغه معیشت معلم راهبردی است که در این زمینه می توانیم مطرح کرد و مسئولان، دولت، مجلس و نهادهای ذیربط باید جایگاه معلم و شغل معلم را طوری برنامه ریزی کنیم که بالاترین جایگاه را داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مناظره های نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: هنر تمامی این نامزدها افزایش هزینه های ملی است و مطالبات مردم را بدون توجه به منابع بالا می برند و دیگر کاری ندارند که در این شرایط چه اتفاقی می افتد و یک طوری جمع اش می کنند. کدام نامزد آمده راهکار افزایش و منابع و درآمد ملی را بالا ببرد، حرف زدن و شعاردادن هنر نیست، هنر افزایش منابع و ثروت ملی است که به دنبال آن هزینه کنیم که متاسفانه چنین نگاهی وجود ندارد که در میان فرهنگیان باید این نوع نگاه را دنبال کنیم.
عارف با اشاره به برگزاری انتخابات در 29اردیبهشت ماه اظهار کرد: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و تنها پشتوانه انقلاب بعد از خدا، مردم بودند و در این سال ها هر اتفاقی که در کشور رخ داد، به اتکای مردم بود و تعیین کننده راه مردم بودند، مردمی که مشکل داشتند، مردمی که ممکن بود با عملکردهای دولت ها مخالف بودند اما پشتیبان انقلاب بودند و حضور مردم در راهیپمایی 22بهمن و انتخابات تضمین کننده انقلاب و تضعیف کننده شیطنت ها و مخالفت های دشمنان است.
رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات سال 92 گفت: در این انتخابات و ایام قبل از خرداد92 و مسیری که کشور در آن قرار داشت، مردم در انتخابات حضور پیدا کردند و یک تغییری حاصل شد و به نظر می رسد قطار حرکت توسعه کشور روی ریل توسعه و پیشرفت یا به سمت آن در حرکت می کند.
وی با بیان اینکه براساس انتخاب 92 و مشارکت مردم در این انتخابات نگاه دنیا نسبت به کشور تغییر کرده، افزود: چرا قدرت های بزرگ حاضر شدند پای میز مذاکره با کشور بنشینند و یک طرف مذاکره قدرت های بزرگ 1+5 و اتحادیه اروپا و یک طرف کشور در حال توسعه ایران، این عظمت و قدرت مبتنی بر حضور مردم است و براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید این حضور را حفظ کنیم.
عارف با بیان اهمیت انتخابات 29اردیبهشت ماه اظهار کرد: غرب برای واکنش نسبت به کشور و اجرای تصمیم هایش منتظر حضور و عدم حضور ما در انتخابات است، کنگره آمریکا رسما اعلام کرده که ما صبر می کنیم تا بعد از انتخابات براساس تبلیغات و موضع گیری هایمان تصمیم گیری کنیم، در این میان بعضی از رسانه های تنگ نظر و گاها اختلال گرا توجهی به منافع ملی نداشتند، خواستند برچسب بزنند که یک جریانی گرایش به آمریکا دارد، دو سه روز تلاش بی ربطی کردند، نگرفت.
وی گفت: اگر مردم در انتخابات حضور نداشته باشند، دشمنان فشار خود را بر ایران وارد خواهند کرد، الان ما خوشبختانه افتخار می کنیم که در منطقه باثبات ترین کشور هستیم و تاثیرگذاری ما بالا است. نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای ارتقای تاثیرگذاری و نقش بیشتری در برادرکشی که متاسفانه در دنیای اسلام با عناوین مختلف وجود دارد، و کاهش تنش های بین جوامع اسلامی باید مردم در صحنه حضور داشته و در انتخابات شرکت کنند.
عارف افزود: من خواهشم به عنوان یک معلم کوچک از معلمان این است که نه تنها خود در انتخابات حضور داشته باشند بلکه با توجه به جایگاهی که در میان دانش آموزانشان دارند، دانش آموزان را برای مشارکت در انتخابات تشویق کنند، آنانی که می توانند رای داهند، دانش آموز در خانواده موثر است، برای اینکه بتوانیم اقتدار ملی و عزت ملی و امنیت ملی را حفظ کنیم و ارتقا دهیم یک حماسه دیگری خلق کنیم نیاز به مشارکت جدی مردم داریم.
ربیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم تشخیص می دهند که به چه کسی رای دهند، اظهار کرد: مردم خوشبختانه درک و شعور و تحلیلشان بسیار قوی است . بنابراین من خواهشم به عنوان یک معلم کوچک از شما معلمان حضور در پای صندوق های رای و تشویق دیگران برای مشارکت در انتخابات است.
آیین سی و سومین بزرگداشت مقام معلم عصر دوشنبه با حضور محمدرضا عارف عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، علیرضا کمرئی مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، محمدرضا حافظی رییس مجمع خیرین مدرسه ساز و جمعی دیگر از مسئولان آموزش و پرورش در سالن امام علی(ع) منطقه پنج آموزش و پرورش تهران برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روزی با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.