به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، این کنسرت 22 اردیبهشت ماه ساعت21 در 2 بخش با همراهی مریم شهبازی (هم خوان)، مریم صمدی، عباس منصوری، علی اصغر منصوری نیا، زهره کرمی، فاطمه کارآمد، صادق میرزایی، پروا کارخانه، هنگامه امامی پری، فاطمه غلامی(تنبور)، هادی نجفی ( تارباس)،کیوان شاه طاهری ( دف)، همایون کاکی ( کمانچه و تنبک) برگزار می شود.
بخش اول این برنامه به 2 نوازی تنبور و تمبک حیدرکاکی و فرزندش همایون کاکی اختصاص دارد، قطعات این بخش در فضای مقام های ساروخانی، خانه میری، سحری و با اشاره هایی به قطار و در نهایت قطعاتی در مقام شاخوشینی و اشتراکات آن با چهارگاه اجرا می شود.
بخش 2 نوازی بر اساس بداهه پردازی در «ته رز» های کهن تنبور و با بهره گیری از روند ملودیک وریتمیک این موسیقی اجرا می شود.
همچنین بخش دوم کنسرت به اجرای گروه تنبور نوازان واله اختصاص دارد که آثاری از استاد علی اکبر مرادی با نام (مهجوری - فراق - وداع) و مقام بایه بایه و آهنگ قدیمی باده نوشان با تنظیم حیدر کاکی و مقام های گل و خاک جلوشاهی، سحری و سوار سوار اجرا می شود.
درآمد حاصل از این کنسرت صرف کمک به ساخت فرهنگسرای تنبور استاد علی اکبر مرادی در کرمانشاه می شود.
تهیه بلیط این کنسرت در سایت ایران کنسرتwww.iranconcert.com امکان پذیراست.
علاقه مندان برای حضور در برنامه می توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان دکتر علی شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

*اجرای کنسرت گروه موسیقی گلاره
گروه موسیقی محلی لری گلاره به سرپرستی فاطمه بهاروند و خوانندگی محمد بیرانوند 21 اردیبهشت ماه ساعت21 در فرهنگسرای ارسباران به اجرای برنامه می پردازد.
این کنسرت با همراهی فاطمه بهاروند (سرپرست، نوازنده تار)، میترا استغفاری ( سنتور)، فهیمه شرفی( سه تار)، شیوا قاسمی(سه تار و بم تار)، ماهور جوزایی(کمانچه)، زهرا عباس زاده(تمبک)، صبا قاسمی(دف و دهل) و صبا بیرانوند (همخوان) اجرا می شود.
اجرای قطعات سرزمینم، چاتول،کوش طلا، عزیزم، بزمیری، سیت بیارم، تفنگ، سه پا، دوپا، لیلا برخی از اجراهای این کنسرت با اشعار لرستانی است.
تهیه بلیت کنسرت از سایت ایران کنسرت www.iranconcert.com امکان پذیر است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روزی با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:‌موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.