به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه شهرستان ری در این مراسم با بیان اینکه دولت یازدهم بر این باور است که باید توسعه پایدار کشور از روستاها آغاز شود عنوان داشت: دولت سیاست ها و برنامه های کلان کشور را در طول چهار سال گذشته طوری دنبال کرده است که از فرهنگ و هویت روستایی، اشتغال روستاییان در محل زندگی خود و نخبگان روستایی حمایت کند.
هدایت الله جمالی پور ادامه داد: دولت یازدهم در جهت رسیدن کشور به توسعه پایدار به روستاها در حوزه های راه روستایی، آب شرب، بهداشت و اشتغال روستاییان به عنوان افرادی کارآفرین و مولد توجه ویژه داشته است.
وی با بیان اینکه برای رسیدن به توسعه پایدار نیازمند توجه به روستاها به عنوان محور توسعه هستیم اظهار داشت: روستاها از گذشته تا به حال مولد و روستاییان از نوجوان، زن و مرد گرفته افرادی کارآفرین و خلاق بوده اند که در اثر عدم توجه کافی به این بخش مهم کشور روستاییان محل زندگی خود را ترک کرده اند و بسیاری از روستا خالی از سکنه شده اند.
جمالی پور موضوع مهاجرت روستاییان به شهر را پدیده ای نامبارک که باعث بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی می شود برشمرد و یادآورشد: مهاجرت روستاییان به شهرها باعث به وجود آمدن پدیده حاشیه نشینی در اطراف شهرهای بزرگ شده که به دنبال آن انواع معضلات مانند اعتیاد گریبان جامعه را گرفته است.
بخشدار خاوران نیز در این مراسم گفت: سالن ورزشی چند منظوره روستای محمود آباد خالصه در مدت سه سال و با اعتبار 11 میلیارد ریال از محل درآمدهای دهیاری محمود آباد خالصه ساخته شده و دارای دو طبقه می باشد که طبقه اول برای ورزش هایی مانند فوتبال سالنی، والیبال، بسکتبال و طبقه دوم برای ورزش های رزمی و بدن سازی آماده سازی شده است.
حسن بابایی با بیان اینکه سالن ورزش روستای محمود آباد خالصه در زمینی به مساحت 1 هزار متر مربع و ضد زلزله ساخته شده است عنوان داشت: سازه این سالن ورزشی علاوه بر کاربری ورزشی با توجه به ضد زلزله بودن محل ذخیره لوازم و امکانات لازم در شرایط بحرانی است.
وی در ادامه با بیان اینکه در مدت چهار سال گذشته دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به بخش خاوران داشته اظهار داشت: دولت دکتر روحانی 66 طرح عمرانی را با اعتبار بالغ بر 270 میلیارد ریال در این بخش اجرا و به بهره برداری رسانده است.
بابایی به خدمات صورت گرفته از طرف دولت دکتر روحانی درمدت چهار سال گذشته در روستای محمود آباد خالصه اشاره کرد و بیان داشت: ایجاد تصفیه خانه آب شرب روستایی، ساخت خانه بهداشت، سه پارک محله ای و پارک های حاشیه خیابان های اصلی، ساخت مدرسه 12 کلاسه، اصلاح و بهسازی معابر، روکش آسفالت مسیرهای روستا، جدول گذاری و ایجاد نهر برای جمع آوری آب های سطحی و روشنایی کلیه معابر فرعی و اصلی روستا از جمله خدمات عمرانی دولت تدبیر و امید در این محل بوده است.
در پایان این مراسم کلنگ احداث 'بوستان کودک' روستای محمود آباد خالصه با مساحت 2 هزار متر مربع و اعتبار 3 میلیارد و 500 میلیون ریال توسط فرماندار ویژه شهرستان ری زده شد.
روستای محمود آباد خالصه از توابع بخش خاوران شهرستان ری داری 2 هزار و 300 نفر جمعیت است.
3218 / 6139
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.