به گزارش خبرنگار ایرنا، نمایشگاه گل و گیاه تا 22 اردیبهشت ماه جاری در بوستان گفتگو دایر است و علاقمندان می توانند دراین مدت همه روزه از ساعت 9 تا 21 از این نمایشگاه دیدن کنند.
مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران در آیین آغاز بکار این نمایشگاه با اشاره به سرانه پایین مصرف گل در کشور در مقایسه با سایر کشورها گفت: سالانه 60 تا 70 میلیون دلار گل از ایران صادر می شود ، این در حالیست که میزان صادرات گل کشور ترکیه در سال بیش از یک میلیارد دلار است.
علی محمدمختاری با بیان اینکه تنوع گل و گیاه در کشور ایران بسیار بالاست افزود: متأسفانه در حوزه حمل و نقل و بسته بندی گل دارای مشکلات و ضعف هایی هستیم و همین امر موجب کاهش میزان صادرات گل و گیاه تولیدی کشور شده است.
وی اظهار کرد: در این دوره از نمایشگاه بیش از 220 واحد تولیدی و نمایندگی های خارجی فعال در عرصه تولید و عرضه گل و گیاه حضور دارند.
مختاری یادآور شد: تقاضا برای شرکت در نمایشگاه گل و گیاه تهران بسیار زیاد است، اما به دلیل میزان گنجایش و ظرفیت فضای نمایشگاه، امکان تامین نیاز همه متقاضیان را در برگزاری نمایشگاه نداریم.
وی با اشاره به ضرورت فعالیت در زمینه توزیع عادلانه فضای سبز گفت: در راستای کاهش فاصله جنوب و شمال تهران در زمینه فضای سبز، بوستان های خوبی در مناطق جنوبی پایتخت احداث شده است.
به گفته مختاری، در حال حاضر کلانشهر تهران در مجموع دارای 2 هزار و 212 بوستان است.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/9353//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.