به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام کاظم فتاح ‌دماوندی در خطبه‌‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند در مسجد جامع شهر دماوند با اشاره به در پیش بودن دوازهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال، توجه به تقویت تولید ملی و فراهم سازی زمینه اشتغال ضروری است.
وی توجه به اقتصاد مقاومتی، انسجام و ثبات، وحدت و یکپارچگی، توجه به محیط زیست، مسائل مرتبط با برجام و بدعهدی شیطان بزرگ و تحریم‌ها و توطئه‌های احتمالی جدید استکبار، مساله تروریسم، نفوذ بیگانگان، مساله نظم منطقه‌ای و نفوذ جمهوری اسلامی ایران، کاهش تبلیغات منفی علیه مذهب شیعه و ایران هراسی و نیز تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را موضوعات مهم و راهبردی مورد توجه نامزدهای ریاست جمهوری عنوان کرد.
امام جمعه دماوند با اشاره به میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان نیز خاطرنشان کرد: جوانان باید حضرت علی‌اکبر (ع) را الگوی خود قرار دهند، چراکه آن حضرت اسوه دفاع و جانفشانی برای حق و ولایت بودند.
حجت الاسلام فتاح‌دماوندی با تاکید بر اینکه امروز باید از ظرفیت جوانان کشور بهره‌ گرفت، بیان کرد: ایران 44 میلیون جوان دارد، برخی گروه‌های سیاسی دنبال این هستند که در ایام خاص از جمله تبلیغات انتخابات، از جوانان به نفع خود استفاده کنند و خود را جوان‌گرا نشان دهند، اما بعد از اینکه دولت تشکل می‌دهند، جوانان را کنار می‌گذارند.
وی یادآور شد: اکنون بهترین فرصت است تا برای توسعه و پیشرفت ایران اسلامی جوانان را باور کنیم و در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی با استفاده از تجربه بزرگان کار را به دست جوانان بسپاریم.
امام جمعه دماوند با اشاره فرارسیدن هفته گرامیداشت مقام معلم نیز اظهار کرد: همه باید قدردان مقام و منزلت استاد و معلم باشیم، چراکه آنان با وجود همه مشکلات موجود در محیط علمی و تربیتی، راه و مسیر پیامبران را سرلوحه کار خود قرار دادند.
وی همچنین به جانباختگان حادثه انفجار گاز در معدن آزادشهر، ابراز امیدواری کرد: در راستای ایمن‌سازی این نوع مراکز گام‌های مؤثری برداشته شود.
امام جمعه دماوند در ادامه خطبه های نماز جمعه با اشاره به 18 اردیبهشت‌ماه سالروز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر بیان کرد: شهرستان دماوند به لحاظ موقعیت جغرافیایی، نزدیکی به پایتخت، قرارگیری در مسیر دو محور مواصلاتی کشور و احتمال وقوع سیل، زلزله و تصادفات جاده‌ای نیازمند تجهیز کامل پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر است.
وی گفت: هلال احمر شهرستان دماوند باید مجهزترین مرکز در استان تهران باشد و این مهم با همت مسؤولان و خیران دست یافتنی است.
خبرنگار: الهام حیدری-انتشاردهنده: معصومه آقا امینی
تهرام/7246//7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.