به گزارش ایرنا، محمدرضا باهنر روز چهارشنبه در سومین نشست سیاسی پردیس تهران در تالار شیخ طوسی دانشگاه قرآن و حدیث افزود: نامزدهایی که شعار ایجاد یک میلیون شغل سالانه در کشور و 3 برابر کردن یارانه ها را می دهند باید در وهله اول منابع تامین سرمایه این وعده ها را برای مردم روشن کنند و سپس وعده دهند، در حالی که خزانه کشور ظرفیت افزایش مبلغ یارانه ها را از میزان فعلی ندارد.
این فعال سیاسی اصولگرا، در ادامه به تورم 46 درصدی کشور در زمان شروع به کار دولت یازدهم اشاره و اظهار کرد: عملکرد دولت دکتر روحانی در مهار تورم و رساندن آن به زیر 10 درصد مطلوب بوده ولی در شرایطی که کشور در حالت رکود تورمی قرار دارد می شد تورم را به 20 درصد رساند و به این صورت جلوی یخ زدن و فریز شدن گردش مالی اقتصاد کشور را در بسیاری از حوزه ها نیز گرفت.
باهنر با بیان اینکه در زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید نرخ رشد اقتصادی کشور منفی 6 درصد بود و در حال حاضر هفت درصد است گفت: عملکرد دولت در حوزه رشد اقتصادی کشور خوب بوده ولی قسمتی از رشد اقتصادی در اثر از بین رفتن تحریم های نفتی و فروش نفت از روزی 1 میلیون و 200 هزار بشکه به 2 میلیون و 500 هزار بشکه در سال 95 فراهم شده است.
نائب رییس سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه به جمعیت 6 میلیونی جوانان تحصیل کرده بیکار در کشور اشاره کرد و افزود: اگر حتی رونق کسب و کار هم در کشور رواج پیدا کند بازهم 2 تا 3 میلیون بیکار تحصیل کرده در کشور داریم چرا که بسیاری از رشته های دانشگاهی با اینکه سالانه چند هزار فارغ التحصیل می دهند ولی واقعا بازار کاری که تامین کننده درآمد زندگی این افراد باشد، وجود ندارد.
باهنر ادامه داد: متاسفانه نگاه مردم ما به تحصیل نوعی سرمایه گذاری برای آینده تلقی می شود که این نگاه درست نیست چرا که در بسیاری از کشورهای غربی افراد شغل هایی دارند که به هیچ عنوان با تحصیلی که می کنند هم راستا نیست و آنان تحصیل را برای بالا بردن اطلاعات خود انجام می دهند.
باهنر در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه مناظرات نقش زیادی در تصمیم گیری مردم دارد افزود: 80 درصد مردم مناظرات را نگاه می کنند و این مناظره ها نقش موثری در تصمیم گیری نهایی آنان برای انتخاب نامزد دارد.
این فعال سیاسی ادامه داد: کاندیداها باید در مناظرات انتخاباتی اخلاق، وجدان و پاسخ صحیح دادن به مردم را رعایت کنند اما متاسفانه گاهی شاهد حاکمیت بی اخلاقی دراین روند هستیم.
وی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری نباید انتخابات شوراهای شهر و روستا را زیر سایه خود قرار دهد خاطرنشان کرد: انتخابات شوراها در کلانشهرهایی مانند تهران که از بسیاری استان های کشور جمعیت، اشتغال و گردش مالی بالایی دارد از اهمیت زیادی برخوردار است.
باهنر تاکید کرد: فعالان سیاسی و رسانه ها باید اهمیت انتخابات شوراها را برای مردم روشن کنند تا آنان با نگاه درست و تحقیق در سابقه کاندیداهای شوراها در این انتخابات نیز حضور پرشور داشته باشند.
وی همچنین از ثبت نام بی رویه مردم در انتخابات ریاست جمهوری انتقاد کرد و افزود: برخی رسانه ها از جمله رسانه ملی با سوژه کردن این افراد و توجه به آنان برخی از مردم را برای نام نویسی تحریک کردند که این اقدام درستی نبود.
باهنر به اقدام مجلس شورای اسلامی در دوره هشتم و نهم برای ارائه تعریفی روشن از شرایط رئیس جمهوری اشاره کرد و افزود: شورای نگهبان با این استدلال که شرایط رئیس جمهوری در قانون اساسی آمده و مجلس امکان تفسیر آن را ندارد این طرح را رد کرد اما این طرح در مجمع تشخیص مصلحت دنبال شد که به علت کمبود وقت اصلاح آن به این دوره نرسید.
سومین نشست سیاسی پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث امروز (چهارشنبه) با حضور محمدرضا باهنر نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، اساتید و دانشجویان در تالار شیخ طوسی این دانشگاه واقع در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد.
3218 / 6139**1625
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه - انتشار دهنده: محسن فتاحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.